Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Idag har jag haft hjälp av min dotter att fånga fisk och flyttat hem dom och alla växter.

    Så nu har jag 7 akvarium kvar att tömma på fisk.. sen blir det Atta plocka med alla kar hem för rengöring och till fixning. Och så får man städa av lokalen efter sig så det blir snygg och rent. Sen börjar det roliga att bygga upp allt igen men man lär sig av alla misstag man har gjort så nu ska man göra det smifigars med vatten byte och luft dragning .även belysning ska bli bättre. Sen blir det att köpa in lite ny fisk att odla på sen då man sålt i väg massor av fisk.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Flitens lampa lyser, kul att ha en intresserad dotter, får du aluminium ställning över är jag mycket intresserad.... och fortfarande av fisk, men som sagt är ju inte riktigt där en, vi började så smått i lokalen idag, har försökt att börja och dela upp den, sedan beror det ju lite på vad jag hittar för kar vad det blir för fisk, ja förutom diskusen då.

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Ursprungligen postat av Ekenberg
        Flitens lampa lyser, kul att ha en intresserad dotter, får du aluminium ställning över är jag mycket intresserad.... och fortfarande av fisk, men som sagt är ju inte riktigt där en, vi började så smått i lokalen idag, har försökt att börja och dela upp den, sedan beror det ju lite på vad jag hittar för kar vad det blir för fisk, ja förutom diskusen då.
        kan var så att det blir en butikställning över sen.. just nu har jag bar större kar ute på annons.

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av LAncer

          kan var så att det blir en butikställning över sen.. just nu har jag bar större kar ute på annons.
          Vilka större har du på annons och var, jag är intresserad av ram kar 375,450 och 540 också,

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Idag fick jag hjälp att frakta hem lite akvraium .16st av 18st totalt som ska hämtas. Så nu kan .Man även greja lite mer hemma och måla blå baksida på alla Akvarium.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av LAncer
                Idag fick jag hjälp att frakta hem lite akvraium .16st av 18st totalt som ska hämtas. Så nu kan .Man även greja lite mer hemma och måla blå baksida på alla Akvarium.
                Då är du en bra bit på vägen.
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Spännande att få följa, igen.....

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Idag har man målar 8 akvarium av 12st. Även ställt in ställningen och nu ska den bara förankras i väggen.väggen.

                    Så nu är man en på G igen. Beställde även 50st 90 böjar och 50st t-kors för luft systemet i 20mm vp rör

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ser bra ut. Det blir en kanon källare.

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Ursprungligen postat av Ekenberg
                        Ser bra ut. Det blir en kanon källare.
                        Hoppas att det blir kanon när allt är på sin plats och är igång.

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Tömt ännu mera akvarium. Och även sålt i väg ett gäng till Ekenberg.

                          Så ikväll får sitta fisken flytta och ett gäng akvarium så snart är det bara ställningar kvar.

                          Bjuder på en film på mina guppy jag håller på att odla på


                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Hoppas inte jag stressar dig, genom att plocka alla kar du inte behöver jag är sjukt nöjd.....funkar det att jag kommer på söndag, måste fixa släpkärra imorgon i så fall. Får väl erkänna att jag är sugen på guppy, ja även andra levandefödande svärdbärare och platy....där äventyret en gång började. Men det får vi väl se.....det gäller att jag tar det lite lungt. Måste lära mig att inte rusa genom livet......men allt är ju så in i bängen roligt och man vill ju hinna med så mycket som möjligt.....

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Händer en del nu i flytten igår plockade jag egg av corydoras gold stripe och idag har dom börjat att kläckas. Mitt paket med 90° börjar och t-kors för 20mm rör som jag ska köra för mitt luft system kom idag. 50st av varje

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av LAncer
                                Händer en del nu i flytten igår plockade jag egg av corydoras gold stripe och idag har dom börjat att kläckas. Mitt paket med 90° börjar och t-kors för 20mm rör som jag ska köra för mitt luft system kom idag. 50st av varje
                                Grymt kul, jag vill prata Corydoras med dig.....

                                Kommentar

                                Arbetssätt...