Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Ursprungligen postat av Nando
    Har du blivit med lokal? Berätta mer!
    Jag kör det i min tråd om en liten stund.......sitter just och letar akvarium igen

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Ursprungligen postat av Ekenberg
      Hur är det med din flytt, blir det ställningar med kar du vill sälja? Jag har idag blivit med källarlokal....... det är ju större kar jag är intresserad av, gäller ju fortfarande diskus.
      Flytten har det blivit lite stopp på på grund av tillbakadraget körkort en månad .efter en krock jag var med om i sommras. Men ska väl försöka fåflite hjälp att flyttafen del akvarium. kommer finnas vissa akvarium till salu sen men fråga är ju bra vilka det blir. Om du ska köra diskus. Kan kolla upp lite vad som blir över .

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Bjuder på liter mer bilder idag . Innan man ska åka på 1års kalas. Sen blir det lokalen och flytta fisk och tömma akvarium som.jag sålt vidare .

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av LAncer

            Flytten har det blivit lite stopp på på grund av tillbakadraget körkort en månad .efter en krock jag var med om i sommras. Men ska väl försöka fåflite hjälp att flyttafen del akvarium. kommer finnas vissa akvarium till salu sen men fråga är ju bra vilka det blir. Om du ska köra diskus. Kan kolla upp lite vad som blir över .
            Gör gärna det ingen brådska , jag kommer ju leta parallellt men jag har ingen brådska . Är det någon sydamerikansk fisk du skall sälja som kunde var av intresse för mig så hör av dig.

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Jättefina, ser lite ut som mina "Braun like San Merah " vad är det för sort och vem är uppfödaren?

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Ursprungligen postat av Ekenberg

                Gör gärna det ingen brådska , jag kommer ju leta parallellt men jag har ingen brådska . Är det någon sydamerikansk fisk du skall sälja som kunde var av intresse för mig så hör av dig.
                Finns ett bra gäng med små Mikrogeopha altispinosus. Finns säker 50st på ca 1-2cm. Som vill flytta Har säkert något annat med riktigt stora scalarer finns med . Annars är det bara corydoras av massa olika som är tänkt att jag ska behålla när jag flytta hem allat.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av LAncer

                  Finns ett bra gäng med små Mikrogeopha altispinosus. Finns säker 50st på ca 1-2cm. Som vill flytta Har säkert något annat med riktigt stora scalarer finns med . Annars är det bara corydoras av massa olika som är tänkt att jag ska behålla när jag flytta hem allat.
                  Bolivianska fjärilciklider är ju lite av en favorit.....men femtio känns lite overkill......är de svåra att sköta när de är så små? Corydoras är ju en av mina favoriter nu.....såg att du hade flera trevliga sorter, får nog bli kund hos dig....

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Ursprungligen postat av Ekenberg

                    Bolivianska fjärilciklider är ju lite av en favorit.....men femtio känns lite overkill......är de svåra att sköta när de är så små? Corydoras är ju en av mina favoriter nu.....såg att du hade flera trevliga sorter, får nog bli kund hos dig....
                    Dom är inte svårt tycker jag allat nu då dom kommit upp över 1cm. Innan är dom lite krävande på mat. Men nu äter dom allat dom får .. ska ju få i gång alla corydoras när flytten är klar och köra mycket på det .

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av LAncer

                      Dom är inte svårt tycker jag allat nu då dom kommit upp över 1cm. Innan är dom lite krävande på mat. Men nu äter dom allat dom får .. ska ju få i gång alla corydoras när flytten är klar och köra mycket på det .
                      Du får ge mig lite råd gällande uppfödning av Corydoras när vi ses, sedan kanske jag kan få hälsa på i din lokal någon gång innan din flytt och få lite råd om hur jag skall göra i min lokal

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Ursprungligen postat av Ekenberg

                        Du får ge mig lite råd gällande uppfödning av Corydoras när vi ses, sedan kanske jag kan få hälsa på i din lokal någon gång innan din flytt och få lite råd om hur jag skall göra i min lokal
                        Flytten har redan börjat . Första fisken har fått flytta hem . Och har startat igång 6 kar.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ser bra ut

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Sciaenochromis fryeri ungdjur som färgar bra som liten

                            Kommentar

                            • Mikael Lindqvist
                              • January 2019
                              • 69

                              Otroligt fin djupblå färg på dem du!

                              Kommentar

                              • stefant
                                • January 2009
                                • 783

                                Mycket tjusig!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...