Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Blir nog bra detta . Ska bar köpa in ett ytterfilter och en inner filter. Nu går det med 2st mindte innerfilter .så det får gå mågra dagar sen kommer fisken med hem.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av LAncer
      Blir nog bra detta . Ska bar köpa in ett ytterfilter och en inner filter. Nu går det med 2st mindte innerfilter .så det får gå mågra dagar sen kommer fisken med hem.
      Det låter ju som vi borde ha en zoopet träff hemma hos dig när du flyttat tillbaka alla kar till källaren. Förstår faktiskt inte hur du hinner med detta. För mig låter det ju som ett heltidsjobb. När jag har haft som mest har det liggat på 16-20 kar och då har ju nästan hela helgen gott åt till skötsel. Imponerad

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Ursprungligen postat av Ekenberg

        Det låter ju som vi borde ha en zoopet träff hemma hos dig när du flyttat tillbaka alla kar till källaren. Förstår faktiskt inte hur du hinner med detta. För mig låter det ju som ett heltidsjobb. När jag har haft som mest har det liggat på 16-20 kar och då har ju nästan hela helgen gott åt till skötsel. Imponerad
        Kanske får bli en träff när allt är klart

        Ja det tar lite tid att fixa med alla kar. Men kommer bara ha ca ca 50 räkna jag på hemma sen .med alla kar. Så blir en del att fixa men ändå .

        Men på måndag ska man på års möte i Skövde Akvarieförening och även plocka med lite mer risk hem nu .

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Dessa är dom.nya ställningar som kommer att få flytta hem.

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Fick ju med lite fisk i dom ställningar jag köpt som Lamprologus multifasciatus. Och lite mer kommer blodet ikväll . Ska försöka få upp en bild på ritningen av rummet jag ska ha allt i om det skulle vara intressant?

            Kommentar

            • Mikael Lindqvist
              • January 2019
              • 69

              Jag gillar dem låga karen. Vad har gått i karet med dryga 50% sand i?

              Jag är intresserad av att se ritningen. Om jag sedan kan övertala frugan att det är bra med fler kar det återstår att se. =)

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist
                Jag gillar dem låga karen. Vad har gått i karet med dryga 50% sand i?

                Jag är intresserad av att se ritningen. Om jag sedan kan övertala frugan att det är bra med fler kar det återstår att se. =)
                ja i det karet med mycket sand har det gått lite olika han som har grejat med det vill ha mer strömt vatten och gillar att exprement

                jag ska försöka få ihop lite ritningar

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  nu fick Tropheus duboisi flytta hem var 28st

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Följde med 4st diskus med köpet. Ska se om.mannkanmfå någon ordning på dom .

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      nu så skissa man lite i går kväll hopps det syns på bilderna Har 2st alternativ . ska säga ttjagkommer ha en ställning med 12st 70 Liters utan för detta rummet med så man vet det.

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Igår flytta mycket fisk till nya ägare och jag kunde flytta den sista fisken som vara kvar i mina 375 till dom på bilden så man kan börja att flytta hem en del akvarium och måla och bygga om ställningar.

                        Kommentar

                        • Mikael Lindqvist
                          • January 2019
                          • 69

                          Alternativ2 ser ut att ge lite mera biyta samt ger utrymme för ytterliggare några tankar i mitten för ev framtida behov.
                          Nackdelen är att det ser trångt ut på den nedre raden.

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Ursprungligen postat av Mikael Lindqvist
                            Alternativ2 ser ut att ge lite mera biyta samt ger utrymme för ytterliggare några tankar i mitten för ev framtida behov.
                            Nackdelen är att det ser trångt ut på den nedre raden.
                            Alternativ 2 gillar jag med. Men ska se så det känns bra så fort jag får hem lita akvarium. För hoppnings vis kan jag få hem några akvarium till helgen . Då kan jag börja att måla ställningar .

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Hur är det med din flytt, blir det ställningar med kar du vill sälja? Jag har idag blivit med källarlokal....... det är ju större kar jag är intresserad av, gäller ju fortfarande diskus.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Har du blivit med lokal? Berätta mer!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...