Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    Ser bra ut med poolerna och rötter är ju aldrig fel, alltid kul med uppdateringar kring vad du sysslar med. Ha en trevlig jul och allt det där!

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Nu är båda poolerna fulla med Malawi. Så nu kan man snart börja om i garaget. Hoppas få det sista tömt innan nyår. Så man kan städa av golvet så det blir rent och snyggt igen.


      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Shoppa mig en lite goding idag med till mitt kar inne får vi se hur det funkar. Macrognathus siamensis

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          Kul att se att du är igång igen.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Inte riktigt hitta all motivation ännu. Men det kommer ju snart ett nytt år hoppas på.mera motivation.

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Idag åkte jag till bygghandel och köpte lite avloppsrör och lite Marksten för att kunna höja några ställningar..

              Så idag blev det ställning med räkor som fick sin nya plats och även igång körd med vatten och räkor.

              Så var det nästan ställning på tur men är jobbigt när man är själv att lyfta ner dom översta akvariumen. Så det ska jag försöka få hjälp med imorgon. Så kanske den kan koppla på plats med där den ska stå. Så borde den med vara igång runt nyår..

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Får dela med mig av mina 2st chalceus erythrurus som växt på sig bra från att vara bara 5cm. Var ju 5st från början bara 2st kvar då alla andra har hitt något sätt att hoppa ur. Men ska nog köpa ett par till.

                Kommentar

                • Munin
                  • December 2020
                  • 658

                  Snygga fiskar! Förstår inte hur du hittar alla energi men jag är allt lite avundsjuk haha.

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Ursprungligen postat av Munin
                    Snygga fiskar! Förstår inte hur du hittar alla energi men jag är allt lite avundsjuk haha.
                    riktigt coola men kommer att växa ur mitt akvarium. Då måste man ju skaffa större kar.

                    Ja du energi vet jag inte om jag har mycket längre tyvärr. Kör bara på ändå. För att slippa tänka på massa annat. Jag kan ju bara hoppas att all energi kan komma tillbaka så man orkar slutföra allt man börjt med


                    ​​​​

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Jag hoppas också att din energi kommer tillbaka. Men även utan energi verkar du få mer gjort än jag får på mina mest energiska dagar

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Så idag efter jobbet fick jag hjälp av mot och far att lyfta och flytta en ställning. Sedan flytta jag en del när dom hade åkt. Så tar med en film på hur det ser ut nu. Mycket kvar ännu men en sida kommer nog vara klar till nyår hoppas jag. Så får mitten gången bli efter nyår när jag hämta nya ställningen..

                         

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Jag hoppas också att din energi kommer tillbaka. Men även utan energi verkar du få mer gjort än jag får på mina mest energiska dagar
                          Ja du en del får man gjort men det går ändå segt fram. Då jag nu mera ej orkar lyfta alla akvarium själv längre. När jag ha ett energi och en Hel i kroppen flyfte ett jag runt på 375liter akvarium upp och ner från mina träställningar. Men men kanske får inse att det är bra med hjälp ibland med

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Monterat upp led belysning i nästa ställning med. Så nu hoppas jag att jag får hem mina trafos som jag beställt så kan jag tända upp nästa ställning som är klar för att hålla lite fisk .

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Går iallafall lite fisk ut i garaget ändå

                                Fick hem några små fjärilciklider så kanske få bli nästa projekt att odla på

                                Kommentar

                                Arbetssätt...