Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Tjena LAncer.
    det var ju ett tag sedan. Men jag följer dig på youtube och har nu läst ikapp i din tråd här. Du är ju en av mina idoler och fattar inte hur du klarar allt…. Tråkigt med dina motgångar men starkt att resa dig så snabbt. Tyvärr är det ju ofta så att det är små misstag eller fel från oss som orsakar döden i Karen. Men vi kan ju inte var hundra jämt. Och med alla de Karen du har, ja försök bara köra vidare med och hitta glädjen i allt du lyckas med.
    Vi hörs snart igen, jag kommer snart att våld gästa dig igen ….

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Lite av mitt näste projekt kanske.
    fick hem några små söta Microsynodontis Sp. Nigeria . Är iallafall in köpta som detta men ska för slakt kolla upp mer info om dom. Men honor finns det iallafall i balans dom
    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Grattis LAncer, trevligt med positivt tecken efter senaste formsvackan och bakslaget med CW009´orna.
    Ja man försöker iallafall se något positivt i det lilla man kan.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Grattis LAncer, trevligt med positivt tecken efter senaste formsvackan och bakslaget med CW009´orna.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag har dom lekt för andra gången mina små bufflar Hypselecara temporalis "Chokladciklid"

    Lämna en kommentar:


  • Lusse
    svarade
    Tjusigt!

    Har inte tänkt så mycket på det..

    Men akvariehobbyn är rätt frustrerande när man bara har ett kar o man bara "väntar" på att det skall "hända något".. typ att växterna skall ta sig eller att fiskarna skall växa till sig osv..

    Frustrerande långsamma processer.
    Man går o bara väntar på nästa DVB tillfälle skall komma snarare än senare så att man kan få rå om dem..

    Men har man många kar så kan man ju fixa varje dag! O det händer massa saker som exekveras parallellt.
    Vilken lycka.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu så kan man se lite helhet i garaget. Fick hjälp av en vän att få in den nya ställning för att känna på hur det blir. Borde nog funka tycker jag allt.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Delar en snabb film på mitt rum inne i huset . Det låga karet som står tomt nu är sålt och väntar på att nya ägaren ska hämta . Så där det står vill jag ha tag i ett 720liter så det kan få bli malawi akvarium. Så har man lite av varje inne

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Äntligen efter ett par flyttar så har man börjar se små gula räkor igen. Hoppas att det går få upp ett bra gäng igen av denna stabila stam

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Häftigt, är det ett artakvarium? Kan nada om afrikanska ciklider.
    Just nu är det ett artakvarium . Jag brukar ofta hålla mina troffar så. Men i detta kar är jag sugen på att fylla på med någon mer fisk som håller sig på botten .

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Häftigt, är det ett artakvarium? Kan nada om afrikanska ciklider.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu har dom fått gått in säg lite. Börjar färga mera och hannar börjar locka på honor .

    Men efter filmen så bytta jag utan mina pumpar så blev 2st kraftigare så det blir mer fart i vattnet. Ett på 2500liter och ett på 1500liter så nu vart dom ännu gladare.

    ​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Då blir det som bäst.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Bygg sakta, smart och noggrant när du sätter upp allt. Jag är inne på fjärde akvarierummet och det blev bättre än de innan då jag var långsammare än jag ville.
    Detta kommer bli en sakta uppbyggnad. Då alla just nu ligger lite på is. Då man har ett jobb nu som man gör flera timmar övertiden i veckan. Så kommer uppbyggnad ta tid och väntan på delar och ny belysning och lite genomföringar.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Bygg sakta, smart och noggrant när du sätter upp allt. Jag är inne på fjärde akvarierummet och det blev bättre än de innan då jag var långsammare än jag ville.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...