Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Ursprungligen postat av Nando
    Det låter verkligen jobbigt. Beklagar.
    Ja blir mycket att städa. Har nog sand och glasbitar över hela golvet på 25 kvadratmeter. Och så vatten så klart. Lär ta ett tag innan man är på G igen

    Kommentar

    • admin
      Christian Alfredsson

      • November 2004
      • 11220

      Jag tror du behöver denna: https://www.dustin.se/product/501090...ower-guard-sms

      Har den själv i mitt akvarierum. Varna via SMS när det är strömavbrott eller för kallt/varmt. Såg att du hade några eldragningar som kan vara utsatta.

      Har själv blivit varnad en gång då en ramp gjorde att jordfelsbrytaren löste ut. Sparade MASSA liv.
      Christian Alfredsson
      Tekniskt ansvarig Zoopet

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Låter heltrist. men till slut orkar man inte deppa och kommer igen. håller tummarna för att du hittar ljuset i slutet av tunneln nu.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11220

          Bara städa upp och komma igen.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Ursprungligen postat av admin
            Jag tror du behöver denna: https://www.dustin.se/product/501090...ower-guard-sms

            Har den själv i mitt akvarierum. Varna via SMS när det är strömavbrott eller för kallt/varmt. Såg att du hade några eldragningar som kan vara utsatta.

            Har själv blivit varnad en gång då en ramp gjorde att jordfelsbrytaren löste ut. Sparade MASSA liv.
            Ja har lagt ljusramper på egen. Och min pump som driver alla luft står på egen så den går iallafall jordfelsbrytaren skulle lösa ut. Och sms får jag idag vid strömavbrott i hela huset och det kan rädda mycket

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Låter heltrist. men till slut orkar man inte deppa och kommer igen. håller tummarna för att du hittar ljuset i slutet av tunneln nu.
              Just nu är ljuset på tunneln ej i syn. Men hoppas väl att det kommer något som gör att man orkar komma vidare igen.

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                Sitter ikväll framför detta kar det ända jag har kvar inne. Och försöker få energi att kunna ta tag i allt ute i garaget.


                Idag börja jag med att damuga hela golvet från allt grus och få ut dom trasiga karen
                Satte även ut 2kuber på annons som jag med tömmde idag så dom blir hämtade imorgon söndag.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Någon analys varför detta händ?
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Christer5
                    • July 2015
                    • 915

                    Beklagar det som hänt,bra att du tar tag i det igen och hoppas att allt går bra.

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Någon analys varför detta händ?
                      Japp har hitta varför det hände. En fot till ställningen gick vika så då slog sig.

                      Kommentar

                      • admin
                        Christian Alfredsson

                        • November 2004
                        • 11220

                        I så stora anläggningar händer det ofta något. Viktigaste är att du inte skadat dig och att inte din fiskar dött. Prylar går att laga.

                        Kämpa på!. Alla fiskar har en gång dött i min anläggning pga en AC. Ett fåtal helt unika som jag inte kunnat ersätta än. Satt och stirrade i månader innan jag kom igång igen.
                        Christian Alfredsson
                        Tekniskt ansvarig Zoopet

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Ursprungligen postat av admin
                          I så stora anläggningar händer det ofta något. Viktigaste är att du inte skadat dig och att inte din fiskar dött. Prylar går att laga.

                          Kämpa på!. Alla fiskar har en gång dött i min anläggning pga en AC. Ett fåtal helt unika som jag inte kunnat ersätta än. Satt och stirrade i månader innan jag kom igång igen.
                          Ja så är det ju.

                          Just nu på mitt jobb håller vi på med ett apparatskåp för att syra alla mina akvarium och även ha koll på temperaturen i rummet och i vissa kar är det tänkt. Sedan kommer även att vattenbyte styras igenom den. Så mycket är på G för att få allt funka smidigt.

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Idag tog jag men en tripp och åkte och kolla lite butiker och shoppa lite.

                            Efter ett par timmar fick jag. Ett PM och frågan om jag var intresserad av en ställning i alu med 6st 90 liter kar med tillbehör. Och den stog bara 20min bort för jag var och shoppa annat. Så åkte för vi och kolla. Som ni känner mig nu så blev den köpt. Med mycket våld och knep så gick allt in i bilen

                            Hoppas att detta gör så man får en gnista igen .
                            Senast redigerad av LAncer; 01 November 2021, 16:53.

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Idag blev det att sätta ihop ställning iallafall kännes rätt okej att Freja i garaget idag. Men blir ju att fixa filter hörn i dom nya karen och köpa hem genomföringar för att kunna borra dom fram över. När lusten faller på.

                              bjuder på en bild på mina andra kull av Melanotaenia boesemani.

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Idag kom det lite nytt till garaget i fisk väg. Som jag har kopplat in i sina ny kar. Alla är lite stressad så bättre bilder kommer.
                                10st diskus
                                18st caridina prl brilliant bees

                                Kommentar

                                Arbetssätt...