Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Åh, vad fina det blivit. Ser ut att bli kanon diskus av dem.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Tänkte uppdatera er på mina små baljor ute .

    Den stora vita Guppy räkor och ancistrus och corydoras. Temp idag ca 28grader
    Guppy i massor nu .
    Räkor i massor
    Anacictrus har växt många cm
    Corydoras paleatus. Växt till lek storlek. Men här bara 3kvar. Av 6st

    Akvariumet uppe på går det Devario aequipinnatus
    ( jättedanio) en massa små yngel i alla alger . På bilden ser man ett.

    Den sista baljan är det massa alger och svärdbärare röd svarta. Och det kommer en del yngel där i nu med

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag var man i väg till en annan zoo butik i närheten. Belv påssjuka. Där med. 6st corydoras albino. Och även en stor härlig rot är ju aldrig fel att ha hemma när det är bra pris.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Då har ett vanligt skalar par lekt och flyttat sprattel till ett blad. Hade helt missat att dom hade lekt .

    ​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Kul, alltid lika spännande med nya fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag hämta jag hem min 6st dantum för att utöka min grupp i mitt 540liter. Sedan fick det följa med lite corydoras aneus albino och ett gäng med rödmunstetror som sedan ska gå med mina små diskus när. Men först går dom i ett karantän kar så ser att allt är bra och äter som dom ska.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Hänt en hel del saker idag. Tvätta alla golven och bytt vatten i alla akvarium. Tvättar filter matta till 2st kar som ska startas som.

    Fixa så man kan hänga upp lite saker och allmänt fix så allt blir ​bättre och bättra i min källare.
    Har ju fortfarande mitt kaos förråd med massa tillbehör och akvarium som ska rensas. Får ta en låda i taget.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Dina smådiskus ser höga och fina ut i formen, bra jobbat!
    Tackar roligt att höra positivt om dom

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Dina smådiskus ser höga och fina ut i formen, bra jobbat!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Jo det har jag med förstått lite. Men dom har ju klarat sig bra ändå då som har flyttat runt lite . Så nu ska det bara få gå och äta massa . Får se om jag får i några corydoras i karet med som äter upp lite överflödig mat. .
    Jag har ju fyllt på med corydoras i alla mina kar nu, grymt effektiva .

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Kul att det går bra, dödsfall är ju en del av det har man börjat förstå. De ser bra ut tycker jag
    Jo det har jag med förstått lite. Men dom har ju klarat sig bra ändå då som har flyttat runt lite . Så nu ska det bara få gå och äta massa . Får se om jag får i några corydoras i karet med som äter upp lite överflödig mat. .

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Ja dom små växter iallafall . Dom har i ett helt eget 312liters nu men är lite skygga fortfarande men blir bättre varje dag som går. Tyvärr har jag har 18st kvar av 22. Men jag är nöjd än då.
    Kul att det går bra, dödsfall är ju en del av det har man börjat förstå. De ser bra ut tycker jag

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja dom små växter iallafall . Dom har i ett helt eget 312liters nu men är lite skygga fortfarande men blir bättre varje dag som går. Tyvärr har jag har 18st kvar av 22. Men jag är nöjd än då.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...