Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Hahaha, du är en hjälte, jag körde fem kar och det tog fyra timmar....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Spännande. Ja det är nog nu man skall handla har funnits en hel del bra kar ute till bra pris på sistone . 375 är fortfarande favorit karet när det gäller skötsels mm. Sedan är det alltid kul med större men just 375 är perfekta väntar med spänning på ditt nya rum.
    Ja 375 går ju ha till.mycket olika arter i och lätt att fixa med som du säger.
    ​​​​​​
    Ja hoppas på lite mer värme ute snart så kan jag flytta ut dammfiskaran. Så jag ta ta bort det akvariumet i garaget så jag kan gipsa taket och borra in vatten och avlopp där karet står nu.


    Nu ikväll blev det vatten byta i 45st akvarium det tog mig 3timmar så helt okej ändå

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Spännande. Ja det är nog nu man skall handla har funnits en hel del bra kar ute till bra pris på sistone . 375 är fortfarande favorit karet när det gäller skötsels mm. Sedan är det alltid kul med större men just 375 är perfekta väntar med spänning på ditt nya rum.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ja händer inte jätte mycket i källaren förutom matningen och vatten byte .

    Blev vid 2st fluval 406. I kanon skick för 800kr för båda kunde ej motstå.
    Så blev att sätta ett på diskus karet för mer filtrering .

    ​​​​​​Även köpte in 5st beg 375liter Akvarium för framtida projektet. Så nu har jag 9st till det nya sen

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna

    Haha. Inte om man är gift med min man
    Ja är inte alltid lätta att få med alla i hemmet natt ha så mycket Akvarium

    Bästa är att hitta ett rum så man håller alla där då brukar det går bra med flera

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Det är ju så det börjar, först ett sedan två, nästa gång fyra, sen åtta och helt plötsligt är huset fullt
    Haha. Inte om man är gift med min man

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna
    Lyckliga ni som har så många akvarier! Själv försöker jag övertala mannen om att få ha ett till i vardagsrummet. Det skulle innebära att jag skulle ha två stycken totalt.
    Det är ju så det börjar, först ett sedan två, nästa gång fyra, sen åtta och helt plötsligt är huset fullt

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Lyckliga ni som har så många akvarier! Själv försöker jag övertala mannen om att få ha ett till i vardagsrummet. Det skulle innebära att jag skulle ha två stycken totalt.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Hahaha, tyckte ju redan att ditt garage var alldeles för bra för att ha som garage . Kommer bli ett super akvarie rum. Ett tipps bara, lämna god plats för ett par bekväma fotöljer i mitten och fall inte för frestelsen att klämma in akvarium så att det blir gångar.
    att kunna sitta bekvämt framför akvarium är absolut det bästa tipset om man vill studera vad som pågår. Och som jag känner dig är väl detta projekt snart klart. Skall du ha kvar alla kar inne eller är det några som flyttas till detta nya rum.
    jo håller på att kolla hur allt ska få bäst plats så man lätt kan greja med alla akvarium. nej detta kommer ta lite längre tid än vanligt
    Kommer ej ha kvar så mycket akvarium inne sen kanske blir det ca 4st inne med Diskus ,Malawi tanganika, något kar med scalarer

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hahaha, tyckte ju redan att ditt garage var alldeles för bra för att ha som garage . Kommer bli ett super akvarie rum. Ett tipps bara, lämna god plats för ett par bekväma fotöljer i mitten och fall inte för frestelsen att klämma in akvarium så att det blir gångar.
    att kunna sitta bekvämt framför akvarium är absolut det bästa tipset om man vill studera vad som pågår. Och som jag känner dig är väl detta projekt snart klart. Skall du ha kvar alla kar inne eller är det några som flyttas till detta nya rum.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna

    Vilken fin förändring! Du kan inte komma hit och städa i min mans garage, det ser inte klokt ut just nu och jag hade gärna sett det lika finstädat som ditt är?
    städat garage måste man ju ha . men snart bli det fullt med akvarium istället för Bil och övriga grejor

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Börjat köra bort lite skåp och grejor till annat garage och blir nog att köar lite till idag. men får mer och mer plast där inne. hoppas bar våren kommer fort så damm fisken får flytta ut
    Vilken fin förändring! Du kan inte komma hit och städa i min mans garage, det ser inte klokt ut just nu och jag hade gärna sett det lika finstädat som ditt är?
    Senast redigerad av Plejaderna; 09 March 2020, 19:49.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Börjat köra bort lite skåp och grejor till annat garage och blir nog att köar lite till idag. men får mer och mer plast där inne. hoppas bar våren kommer fort så damm fisken får flytta ut

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...