Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • admin
    svarade
    Att sköta om, transportera och resa med akvariefiskar och andra prydnadsdjur som inte hålls i kommersiellt syfte.

    Här hittar ni information.

    Det står så här:

    Tillstånd för verksamheter med akvariefiskar

    Du kan behöva söka tillstånd från länsstyrelsen för att få
    • driva en yrkesmässig verksamhet med akvariefiskar
    • hyra ut eller förvara och utfodra andras akvariefiskar i större omfattning (6 förvarings­utrymmen eller fler).
    -----
    Det står också att du kan ringa din länsstyrelse om du är osäker.
    Så mitt tips är att ringa Länsstyrelsen och fråga.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Du avlar väl som en hobby bara?
    Ja detta är min hobby och det jag har som min till flykt när mitt liv är jobbigt. Men just nu så känner man för att dra ur kontakten och slänga nyckeln till dörren helt. Efter denna bomb.

    Lämna en kommentar:


  • Christer5
    svarade
    Ny krav som gäller vad jag kan se hos Jordbruksverket.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Du avlar väl som en hobby bara?

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Va är det olagligt att föda upp fisk??

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Det måste ju vara någon som driver med dig. Du kan nog ta det med ro.
    Ja det hade man ju hoppas på tyvärr. Har parat med 2st till som har fått brev med från länsstyrelsen. Och mailen är från samma person tyvärr. Så jag ligger under utredning. Då jag ej har tillstånd eller utbildning. Så får se hur när som hör av sig nästa vecka.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Det måste ju vara någon som driver med dig. Du kan nog ta det med ro.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så då kom det tyvärr ett slut på min hobby.

    Har fått en anmälan på mig .

    ​​​​Vet från länsstyrelsen låg i brevlådan igår. Att jag är anmäld för odling. Så det tog ut stor lust ur mig. Och har även fått höra att det är ett par till som odlar som har fått brev i denna veckan. Så nu är det någon som är på krigs stigen. Så hobbyn ligger ju illa till tyvärr tror jag då det måste finnas lite hobby odlare som gillar och brinner för att försöka odla udda och svåra arter annars dör vår hobby ut helt.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Mitt kar med mina lineolata sewellia har redan sett ett yngel . Så verkar funka med mycket sten och bra fart i vattnet.
    63 liter kar med 1500liter massa sten . Så får gå i några månader till så tömmer jag får jag se hur många yngel det blir.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Tyckte också att det blev rätt fiffigt och karet i sin helhet blev bra. Men hitta gärna på något med vänster bakre hörn. Det hörnet sårar helheten lite med sin framhävande silikonhörna.
    Hur går det för övrigt då? Kommit fram till vad som orsaka massödet med dina cw009´or?
    Ska leta fram lite mer stenar och grejor så man kan täcka vänstra hörnet. Var ju bara lite snabbt ihop slängt med det man hade inne.

    Ja inte riktigt kommit framt till vad som hände. Men kör nu mera med kolfilter vid vatten byte och nu har jag haft mindre dödsfall. Så något var det med vattnet.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Tyckte också att det blev rätt fiffigt och karet i sin helhet blev bra. Men hitta gärna på något med vänster bakre hörn. Det hörnet sårar helheten lite med sin framhävande silikonhörna.
    Hur går det för övrigt då? Kommit fram till vad som orsaka massödet med dina cw009´or?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Jävligt snyggt det du gjorde med skifferplattorna där!
    Tackar. Jag blev riktigt nöjd med dom. Ska prova och göra på något annat kar med ,

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Jävligt snyggt det du gjorde med skifferplattorna där!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så här blev karet lite snabbt fixat fick även i lite fisk . Malawi så klart

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Ja det där var en klurigt tänkt
    Ja bygga med skiffer är roligt. Men tidskrävande. Har byggt ett 540 hela bakgrund med skiffer men då med lite större bitar men det tog många timmar.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...