Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LAncer

    • February 2010
    • 846

    Ursprungligen postat av Malawi_forever

    Lite kuriosa är att båda föräldrarna kan munruva. Tror inte jag stött på någon Malawi som gör det. Intressant fisk. För inte vara Malawi.
    Japp jag håller med dig .

    Jag har ju gått ifrån den mesta Malawi nu.föe att prova lita annat med. Men är nog snart tillbaka med massa olika Malawi igen.

    Men bjuder på en bild av snygga corydoras Eques

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Ursprungligen postat av Malawi_forever

      Men du kan nog få fram mer kontrast mellan det mörka och rosa med rätt foder.
      Rätt foder, utveckla! Jag blev nyfiken

      Kommentar

      • LAncer

        • February 2010
        • 846

        Ja foder kan göra skillnad på färg. Men tycker att miljön med gör skillnad när dom gick på mörkare botten så blir dom ännu snyggare .

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Roligt att mina L015 har kommit igång simmar massa smått bland alla stora nu

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Bjuder på lite blandade bilder. Nu är det ju sommar då gör man alla måsten i källaren sent varje kväll men det rullar på och fiskarna trivs.


            Men håller på att rita en ställning för att för bättra min kläckning av corydoras yngel funderar på något sump eller så.

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Ja det är sommar och allt flyter på som vanligt. men har hänt en del i Akvariumen så som alla troffar är sålda har bara 8 st små kvar som ska få växa upp hos mig tror jag

              jag har varit så kluven på vilka arter jag ska hålla på med då man har lite begränsningar på akvarium och storlekar på dom. det finns ju så mycket man vill prova och hålla på med.

              Just nu håller jag även på att sälja bort dom mesta Malawi jag har kvar tänkte bara behålla 1-2 arter så som Chindongo Saulosi och Tropheops sp. "red cheek"..

              Men kan ju berätta lite roligt som att jag fått hem en grupp med Ancistomus sp. (L147) 8st ska vi se om man kan få lite lek på dom har även beställt mig 6st Datum Scalarer som borde komma idag till min lokala zoobutik.

              vet at det blir dåliga med upp dateringar här på zoopet då jag sällan sitter vid datorn och lättar att använda telefonen på Instagarm och Min Facebooksida ska försöka bli mera aktiv ska även införskaffa mig en kamera så man kan gör lite bättre filmer



              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Spelar ingen roll att det är sällan nu på sommaren, bara du inte glömmer bort oss. Jag väntar ju på att få se lite hur det gick med alla dina smådiskus, eftersom jag har ett gäng själv nu. Så när du känner att du har tid , gärna lite diskus.....

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Ja dom små växter iallafall . Dom har i ett helt eget 312liters nu men är lite skygga fortfarande men blir bättre varje dag som går. Tyvärr har jag har 18st kvar av 22. Men jag är nöjd än då.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av LAncer
                    Ja dom små växter iallafall . Dom har i ett helt eget 312liters nu men är lite skygga fortfarande men blir bättre varje dag som går. Tyvärr har jag har 18st kvar av 22. Men jag är nöjd än då.
                    Kul att det går bra, dödsfall är ju en del av det har man börjat förstå. De ser bra ut tycker jag

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ursprungligen postat av Ekenberg

                      Kul att det går bra, dödsfall är ju en del av det har man börjat förstå. De ser bra ut tycker jag
                      Jo det har jag med förstått lite. Men dom har ju klarat sig bra ändå då som har flyttat runt lite . Så nu ska det bara få gå och äta massa . Får se om jag får i några corydoras i karet med som äter upp lite överflödig mat. .

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av LAncer

                        Jo det har jag med förstått lite. Men dom har ju klarat sig bra ändå då som har flyttat runt lite . Så nu ska det bara få gå och äta massa . Får se om jag får i några corydoras i karet med som äter upp lite överflödig mat. .
                        Jag har ju fyllt på med corydoras i alla mina kar nu, grymt effektiva .

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Dina smådiskus ser höga och fina ut i formen, bra jobbat!

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Ursprungligen postat av LoGeek
                            Dina smådiskus ser höga och fina ut i formen, bra jobbat!
                            Tackar roligt att höra positivt om dom

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Hänt en hel del saker idag. Tvätta alla golven och bytt vatten i alla akvarium. Tvättar filter matta till 2st kar som ska startas som.

                              Fixa så man kan hänga upp lite saker och allmänt fix så allt blir ​bättre och bättra i min källare.
                              Har ju fortfarande mitt kaos förråd med massa tillbehör och akvarium som ska rensas. Får ta en låda i taget.

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                Idag hämta jag hem min 6st dantum för att utöka min grupp i mitt 540liter. Sedan fick det följa med lite corydoras aneus albino och ett gäng med rödmunstetror som sedan ska gå med mina små diskus när. Men först går dom i ett karantän kar så ser att allt är bra och äter som dom ska.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...