Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Berätta gärna mer om dina ap barlowi! Är de munruvare? Funderar på sådana ibland.

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      Ja dom är munruvare. Vet inte så mycket mer om dom . Håller på att samla mer info om dom. Och har bara idag löst om deras miljö och hur det ska vara där dom trivs..

      Kommer mer info när jag vet mer hur dom är har bara gått i karet i en vecka men äter och är mer och mer framme


      ​​​jag beställde mig 2 ST till idag som kommer på tisdag

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Kul! Jag väntar med spänning!

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          Så då fick mina L-O15 färdig att göra ett lek försök nu när dom fick gå själva i en burk. Hoppas på att domen klara sig.

          Som vanligt på mina kvällar så plockar jag rom från mina corydoras panda. Brukar alltid finnas rom i lekmoppen varje kväll men igår kvar blev det illa fall 30st korn.

          Och mina corydoras merlini VF. Lekte igen hoppas på att romen kläcks denna gången. Ca 35st korn

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            Måndag.. kommer hem scalarer lek . Flytta ut några Guppy till sommar baljan. Sen skulle jag mata lite fisk och min L015 Hanne har puttat ut romen varar att plocka upp.

            Kommentar

            • LAncer

              • February 2010
              • 846

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Trevligt, mycket lek i dina akvarium. Ditt vatten faller fiskarna väl i smaken tror jag
                Den där sommarbaljal var ju lite skoj. Funkar det bra med guppys i den? Får fiskarna vara ifred för fåglar o liknande?

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  Ursprungligen postat av ICC
                  Trevligt, mycket lek i dina akvarium. Ditt vatten faller fiskarna väl i smaken tror jag
                  Den där sommarbaljal var ju lite skoj. Funkar det bra med guppys i den? Får fiskarna vara ifred för fåglar o liknande?
                  Ja sommar baljan funkar kanon och fiskarna har fått varit i fred. Förra året hade jag Guppy räkor och ancistrus klar i den som föröka sig funka kanon.

                  Brukar ha dunken i garaget på vintern men lite damm fisk i. Och när jag flytta ut den så hitta jag massa små räkor. Men då har jag bara frost fritt garage som den har stått i. Så många fiskar är tåligare än vad man tror

                  Kommentar

                  • LAncer

                    • February 2010
                    • 846

                    Igår blev det att fylla några sommarbaljot och dammen hitta även ett akvarium i garaget som får stå ute med . Så nu ska det var flytta in lite fisk

                    Dammen skulle jag byggt ut men det har kommit lite annat i mellan men gräver lite när jag har tid. Så hoppas den kan vara klar sen sen sommaren hösten. Men idag ska mina dammfisk få flytta till den.

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ännu roligare att mina små Peckoltia sp. 'L015' växer det är 2dagar mellan korten

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Full fart som alltid, vad skall du ha i alla baljorna denna gång?

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Ursprungligen postat av Ekenberg
                          Full fart som alltid, vad skall du ha i alla baljorna denna gång?
                          I den stora vits ibc går det gula Guppy ren stam och körsbärs räkor sen ska det i ett par ancistrus malar

                          Baljan till vänster blir det någon barb ben nät kasse så dom ej äter upp romen

                          Karet uppe på vet jag ej riktigt då det blir lite varmare i det. Så ska prova lite olika i det.

                          Ska upp en till balja med svärdbärare eller play. Sen är jag nog nöjd .

                          Vore coolt att kunna köra diskus ute .

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av LAncer

                            I den stora vits ibc går det gula Guppy ren stam och körsbärs räkor sen ska det i ett par ancistrus malar

                            Baljan till vänster blir det någon barb ben nät kasse så dom ej äter upp romen

                            Karet uppe på vet jag ej riktigt då det blir lite varmare i det. Så ska prova lite olika i det.

                            Ska upp en till balja med svärdbärare eller play. Sen är jag nog nöjd .

                            Vore coolt att kunna köra diskus ute .
                            Man har ju sett lite trevlig diskusdammar på film men då kräv nog en sommar som den förra...
                            jättekul att du kör så mycket ute, gissar att många akvariefiskar skulle må gått av det.

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Ursprungligen postat av Ekenberg

                              Man har ju sett lite trevlig diskusdammar på film men då kräv nog en sommar som den förra...
                              jättekul att du kör så mycket ute, gissar att många akvariefiskar skulle må gått av det.
                              Ja dom mår gott av det.. jag har upplevt att dom får en bättre färg och starkare överlag.

                              Kommentar

                              • LAncer

                                • February 2010
                                • 846

                                idag var man förbi min lokala zoobutik skulle beställa lite levandefoder och artemia ägg..

                                som vanligt ska man inte ha något men men fick fälja med 12st corydoras trilineatus så nu börjar det fyll på med lite olika corydoras..

                                corydoras trilineatus12st
                                corydoras arcuatus VF 10st
                                corydoras sterbai ca 40st
                                corydoras panda ca 20st
                                corydoras eques VF 13st
                                corydoras reticulatus VF 10st
                                corydoras black schultzei 6st
                                corydoras melini VF 20st
                                corydoras gold stripe 10st




                                Kommentar

                                Arbetssätt...