Duger detta som "projekt"...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #16
    ...den här tråden duger hur bra som helst som "projekt", den ska bli kul att följa. Det är alltid roligt, att följa ett projekt från start.

    Personligen tycker jag, att av slime-linebakgrunderna är BTN Slime-line Amazon snyggast (finns b.l.a. på PWSS). Den är bara 10mm tjock, så den tar inte mycket plats.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Anne Gisela
      • October 2012
      • 425

      #17
      Duger detta som "projekt"...

      Simpson - det låter bra! Ska förstås läsa in oss ordentligt innan vi bestämmer oss, maken är just nu inne på Malawi eftersom han fått uppfattningen att de är de mest färggranna. Kan det stämma?
      Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

      Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

      Kommentar

      • Anne Gisela
        • October 2012
        • 425

        #18
        Duger detta som "projekt"...

        Ryskbompa - det är en annan positiv aspekt med att köpa nytt ;-)
        Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

        Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

        Kommentar

        • Anne Gisela
          • October 2012
          • 425

          #19
          Duger detta som "projekt"...

          Gullefjun - kul att du läser, det känns ju som att jag "känner" dig lite efter att ha läst ditt hela projekt!

          Amazonas är ett hett alternativ, visst har du den i hörnkaret? Jag gillar också Gneiss efter att ha sett den på bild i Mathias Nilssons Rio-kar, innan tyckte jag inte alls att den var så intressant.
          Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

          Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

          Kommentar

          • Anne Gisela
            • October 2012
            • 425

            #20
            Duger detta som "projekt"...

            Åhhhhhh Falskogs har vårt kar för 3700!!! Men de ligger 45 mil härifrån så det bär sig ju knappast.... :-(
            Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

            Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

            Kommentar

            • Knax
              • November 2012
              • 1148

              #21
              Sv: Duger detta som "projekt"...

              Ursprungligen postat av Anne Gisela
              Åhhhhhh Falskogs har vårt kar för 3700!!! Men de ligger 45 mil härifrån så det bär sig ju knappast.... :-(
              Varför inte kolla upp vad de tar för att skicka? Risken är väl att det måste gå på pall, så att det blir dyr frakt... Men kolla upp det!

              Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
              // Mats, a.k.a. Knax



              "All's well that ends." - Unknown

              Kommentar

              • Anne Gisela
                • October 2012
                • 425

                #22
                Duger detta som "projekt"...

                Har postat en fråga om ev frakt p deras FB-sida så får vi se.
                Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #23
                  Ursprungligen postat av Anne Gisela
                  Gullefjun - kul att du läser, det känns ju som att jag "känner" dig lite efter att ha läst ditt hela projekt!

                  Amazonas är ett hett alternativ, visst har du den i hörnkaret? Jag gillar också Gneiss efter att ha sett den på bild i Mathias Nilssons Rio-kar, innan tyckte jag inte alls att den var så intressant.
                  Ja, det blir nog så man "känner" varann efter ett tag/några år - å det är kul.

                  Jag har Slime-line Amazon både i hörnkaret och 220-liters - har även haft gneiss. Jag tycker, att amazon ser så naturlig ut efter en tid i karet, men såklart är det en smaksak - man väljer, vad man själv tycker är snyggast.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • simpson
                    • July 2012
                    • 666

                    #24
                    Ursprungligen postat av Anne Gisela
                    Simpson - det låter bra! Ska förstås läsa in oss ordentligt innan vi bestämmer oss, maken är just nu inne på Malawi eftersom han fått uppfattningen att de är de mest färggranna. Kan det stämma?
                    Malawi har nog lite mer lysande färger, men verkar generellt då kräva lite större burkar. Som jag uppfattat det är väl 250 liter nästan minimum för några Malawi.

                    Det finns ju en BackToNature bok om Malawi, finns en om Tangaynika och tror de kostar ungefär 250:- styck. Kanske en investering att köpa en av varje och läsa igenom, jämföra etc.

                    Nu finns det Tanganyika som har färg också, men kanske inte självlysande orange. Tänk Roberto Rodriges film SIN CITY, en hel del i svartvit och sedan ett par ögon som är gröna i allt detta svartvita. Det kan bli trevligt med 'blekgråa' fiskar åxå

                    Kommentar

                    • Knax
                      • November 2012
                      • 1148

                      #25
                      Sv: Duger detta som "projekt"...

                      Tänk på att med malawi i karet blir det svårt att ha växter. De äter allt...

                      Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
                      // Mats, a.k.a. Knax



                      "All's well that ends." - Unknown

                      Kommentar

                      • Vinter
                        • August 2006
                        • 248

                        #26
                        Jag köpte ett Juwel Rio 240 liters på djurmagazinet för ett par dagar sen.
                        Det stog i kartong i butiken och jag frågade vad de skulle ha för det. De hade haft kampanj på det och hon ville ha 3500 för det.
                        Kolla om din djur magazinet butik råkar ha ett kvar från kampanjen med...om kampanjerna nu är samma i alla butiker. Eller så säger du lite diskret att du 'hört att de har kampanj på det, kan ni ta hem ett åt mig...'
                        Annars var jag timmar ifrån att åka till Grizzly zoo och beställa ett för 3995kr. Innan dess var jag inne på att köpa från PWSS.se för 4500 cirka
                        Ganska nöjd med mig själv att jag lyckades hitta det på djur magazinet för 1000 kr billigare än vad jag hade räknat med från början
                        19L Räkor
                        63L
                        240L under uppstart

                        Kommentar

                        • tommy_g
                          • February 2010
                          • 473

                          #27
                          BTN Amazona eller Orinoco: Har ni sett en sån IRL? Dom bygger asamycket. Ni kommer inte få nån plats kvar till fiskar :P
                          Det där gamla argumentet om att "det tar för mycket plats" är bullshit. Ursäkta framtoningen, men vad spelar det för roll att det bygger lite på djupet? I själva verket får man ju en större djupverkan med bakgrund än utan. Ju mer den tar av djupet desto större 3D-effekt och effektivare perspektiv blir det ju!

                          Man får också det mest effektiva filtret (samt billigaste) på marknaden, fiskarna ligger heller inte och trycker i nåt hörn allra längst bak i karet.

                          Kommentar

                          • Anne Gisela
                            • October 2012
                            • 425

                            #28
                            Duger detta som "projekt"...

                            Ursprungligen postat av Knax
                            Varför inte kolla upp vad de tar för att skicka? Risken är väl att det måste gå på pall, så att det blir dyr frakt... Men kolla upp det!

                            Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2
                            Tyvärr vill de inte frakta. Kan på sätt och vis förstå det, det är som med Gillette eller fabriksnya bilar: marginalerna är obefintliga och pengarna tjänas på att kunden återkommer och köper tillbehör eller servar.
                            Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                            Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                            Kommentar

                            • Anne Gisela
                              • October 2012
                              • 425

                              #29
                              Duger detta som "projekt"...

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Ja, det blir nog så man "känner" varann efter ett tag/några år - å det är kul.

                              Jag har Slime-line Amazon både i hörnkaret och 220-liters - har även haft gneiss. Jag tycker, att amazon ser så naturlig ut efter en tid i karet, men såklart är det en smaksak - man väljer, vad man själv tycker är snyggast.

                              //Inger
                              Vi ska kolla båda. Hade bara önskat att man kunnat se dem live och inte bara på bild...
                              Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                              Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                              Kommentar

                              • Anne Gisela
                                • October 2012
                                • 425

                                #30
                                Duger detta som "projekt"...

                                Ursprungligen postat av simpson
                                Malawi har nog lite mer lysande färger, men verkar generellt då kräva lite större burkar. Som jag uppfattat det är väl 250 liter nästan minimum för några Malawi.

                                Det finns ju en BackToNature bok om Malawi, finns en om Tangaynika och tror de kostar ungefär 250:- styck. Kanske en investering att köpa en av varje och läsa igenom, jämföra etc.

                                Nu finns det Tanganyika som har färg också, men kanske inte självlysande orange. Tänk Roberto Rodriges film SIN CITY, en hel del i svartvit och sedan ett par ögon som är gröna i allt detta svartvita. Det kan bli trevligt med 'blekgråa' fiskar åxå
                                Faktaböcker är min grej! Ska kolla vad jag kan finna - tack för tips.
                                Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                                Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...