Ska Sällskapskaviet/fisksoppan bli Asientema?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vitloksbrod
    • February 2012
    • 45

    Ska Sällskapskaviet/fisksoppan bli Asientema?

    Funderar på att göra om mitt sällskapsakvarium/fisksoppatill Asien tema. Främst därför jag harblivit väldigt förtjust i kampfisk och guramis.

    Följande fiskar skafå vara kvar:
    Kampfisk Hane+Hona
    Dvärggurami Hane (blir en hona till honom också så fortdjuraffären får in med bra kvallitet)
    Honungsgurami Hane+Hona (tror dom heter så, såldes somrubingurami i affären rätta mig om jag har fel)
    Pakistanbotia 4st

    Följande ska bort:
    Kardinaltetra 15st
    Svärdbärare 2st
    Black Molly 3st

    Svärdbärarna ska få göra sina yngel sällskap i yngelkaret sålänge
    Blackmolly är redan bortlovade till grannen (hanen ärriktigt fin så det gör lite ont att lämna bort honom)
    Kardinaltetrorna vet jag inte var jag ska göra av…. Förslagpå hur jag ska gå till väga? Annons på blocket… finns det ngn facebooksida?

    Istället för kardinaltetrorna så vill jag ha en snyggstimfisk (från Asien då). Funderade på tigerbarb men går dessa ihop medkampfisken? Funkar det om man har många (minst 10st)?

    Sedan kommer vi till inredningen!

    Gillar att ha mkt växter och dessa kommer jag ha kvar ävenom de kommer från andra delar än asien. (därför jag kallar det för Asientemaoch inte biotop.) Akvariet ser ut enligt följande:

    Klicka på bilden för större version

Namn: _MG_6293.JPG
Visningar: 1
Storlek: 503,2 KB
ID: 2183696

    Har Engelsksjösten som bottengrus. Inte aktuellt att bytadetta som ni kanske förstår men funderar på att suga upp en del i högra hörnetframför svärdsplanterna och fram till stenen och ersätta detta med någotmörkare och lägga lite röd/mörka stenar i skarven mellan de olika typerna avgrus. Ska kanske även sätta någon gräsliknande förgrundsväxt här (älskar att hamkt växter)… Vad tror ni om detta? Ökar det Asienkänslan??? Ngt annat jag kangöra? Någon växt som ska bytas ut kanske?

    Kanske ska strunta i inredningen och bara köra på fiskarna….
  • HelenLind
    • September 2012
    • 405

    #2
    Prova att lägga ut fiskarna i gruppen fiskannonser på facebook
    Logga in på Facebook för att börja dela och ta kontakt med vänner, familj och andra som du känner.
    Familjen fisksoppa
    Dotterns: 3*30l, 3*90l, 540l
    Mina: 120l, 312l, 500l

    Kommentar

    Arbetssätt...