Moving Waves' akvarielya

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #91
    Halloj MW, idag så fick jag hem Bolbitis H, som jag beställt via Arken Zoo från Imazo. Är ju så nyfiken på denna växt som du pratar så gott om. Du bor i Umeå och jag några mil söder om - så med den vinter som vi båda har här uppe så är det nästan stört omöjligt att skicka växter, men tack för omtanken .
    Hur sköter jag nu denna växt, vet ju att du kör CO2 via mäsk, men jag har ju 0 CO2? Växtnäring som finns hemma är E. Profito och Easy Carbo (som jag är lite skum på)

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #92
      Ok Inger. Bra att det löst sig! Nu har det ju vänt så jag var just på väg att plocka i ordning men då behövs inte det.
      Den behöver ingen särskild skötsel alls, den är likvärdig med javaormbunke kan man säga - alltså hemskt lätt. Så tryck ned den och känn lugnet!
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • miiaoo
        • January 2006
        • 2815

        #93
        Alltså, har sträckläst tråden nu och är grymt impad! Så snygga kar, så intressanta tankar om både växter och simmande invånare. Jag skulle lätt kunna bli växtnörd, har tänkt på det många ggr men backar alltid eftersom jag inte lyckats sätta mig in i CO2 s krångliga värld.

        Följer tråden! _Och igen, sjukt snygga kar!!
        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

        Kika gärna in i min dagbok!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #94
          Sådär nu har jag också läst ifatt allt och fyllt i dina beskrivningar du gjort av karen med fantasier om karen i väntan på dina bilder. Nu skriver du ju helt fantastiskt och filmar en del. Så det funkar med text för mig. Är lite svältfödd på textmängder då flera slutat med de där gudomligt lååånga inläggen. Hoppas flera blir inspirerade av att göra som vi kan göra här dvs. skriva färdigt istället för kortfattat. Så arbetslunchen på jobbet är tillängnad dig MW och Inger.
          Fortsätt precis så!
          Tack för inspirationen!
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6054

            #95
            Hej Moving Waves! Vilken trevlig läsning! Jag är också intresserad av apistogrammor. Vore kul med en uppdatering av dina kar om du känner att du har lust. Gärna med bilder också!

            Hälsningar Nando

            Kommentar

            Arbetssätt...