720 liter mellan- och sydamerika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triumph
    • September 2008
    • 295

    Aha, undrar var han hittat honorna? Hoppas han får tag i en hane. Behövs mer av denna firre på marknaden. Eller mer generellt av ciklider av diverse typer. Har sett för mycket inavel på senare år

    Kommentar

    • Triumph
      • September 2008
      • 295

      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      Nu ser jag ju detta som en utmaning.. nu ska jag fan leta upp ett par.. kan du komma till stockholm eller har polare som kan frakta? Jag har lagt efterlysningen i främst gävletrakten..
      Är regelbundet i Stockholm så det skulle inte vara några problem. Lyckas du hitta krabaterna bjuder jag på koppleri käk och öl

      Kommentar

      • Triumph
        • September 2008
        • 295

        Vet ju att det till och från dyker upp rariteter i butikerna. Eller rikrig fisk i mitt tycke. Brukar vara folk som lämnar bort skurkar som äter deras tråkiga black molly. Fick själv därav tag på en Loisellie. I går råkade det av liknande anledning även trilla in två feta ocilaris. Finns hopp

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Ursprungligen postat av Triumph
          Aha, undrar var han hittat honorna? Hoppas han får tag i en hane. Behövs mer av denna firre på marknaden. Eller mer generellt av ciklider av diverse typer. Har sett för mycket inavel på senare år
          Det är nog humöret på fisken som har gjort att den inte är så vanlig misstänker jag. Den heter ju ändå Red Terror.

          Hoppas att Ettfett kan hjälpa dig

          Kommentar

          • Triumph
            • September 2008
            • 295

            Nu har monstren anlänt! Håll i er! Ser faktiskt ut till att vara C. Festae dessutom. Hoppas nu bara att dom inte är inavlade som många andra firrar jag fått...

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0462.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,5 KB
ID: 2157826Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0461.jpg
Visningar: 1
Storlek: 86,6 KB
ID: 2157827Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0414.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,3 KB
ID: 2157828

            Kommentar

            • Triumph
              • September 2008
              • 295

              Mina Festae växer och i dag var det dags för den största att flytta över i stora karet. Har de andra fem kvar i yngelburken fall i fall... Hoppas när de är större på att fler har dem i landet och att vi kan byta lite hanar och honor och få fram lite livskraftiga avkommor.
              Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0504.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,3 KB
ID: 2162912Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0512.jpg
Visningar: 1
Storlek: 122,1 KB
ID: 2162913Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0521.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,7 KB
ID: 2162914

              Kommentar

              • Triumph
                • September 2008
                • 295

                Besynnerlig upptäckt i dag. Mitt ytterfilter (fx6) var ordentligt befolkad med hundratalet levande och döda sniglar!!!? Antar att dom kommit dit med torven. Har inte sett en enda i karet. Pumpen började gå dåligt och lät. Gissa om jag blev snopen. Var tvungen att nuka filtret med kokande vatten och tvätt av behållaren med klorin. Akvariesporten är bra lurig ibland.

                Kommentar

                • Triumph
                  • September 2008
                  • 295

                  Det tuffar på med lite nya invånare. Fick tag på ett par riktigt snygga C. Salvini. C. Festaena är fortfarande på tillväxt. Provade med att flytta över den största i kullen men han blev mat i stora baljan...
                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0541.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,3 KB
ID: 2163862Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0540.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,6 KB
ID: 2163863Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0537.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,6 KB
ID: 2163864Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0535.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,6 KB
ID: 2163865Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0530.jpg
Visningar: 1
Storlek: 160,2 KB
ID: 2163866

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Vilket fantastiskt Akvarium du har, har tittat igenom tråden från början.
                    Håller själv på med att fixa i ordning mitt 720 L Akvastabil kar, men har inte gjort min bakgrund själv.
                    Köpte en Rockzolid Timor och monterade in men letar efter inredningstips till att komplettera bakgrunden med

                    Mvh Nicklas.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...