Nystart i gamla lokalen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tommy_g
    • February 2010
    • 473

    #31
    Jag skoja bara Majkie. Det var ganska övertydligt att akvariet hade gått sönder...

    Tråkigt däremot, särskilt när man inte hittar orsaken.

    Kommentar

    • Majkie88
      • August 2012
      • 215

      #32
      Ursprungligen postat av tommy_g
      Jag skoja bara Majkie. Det var ganska övertydligt att akvariet hade gått sönder...

      Tråkigt däremot, särskilt när man inte hittar orsaken.
      haha ja jag tänkte nästan det :P Jo bilder kommer NU! har skaffat mig en såndär iphåne och där var de mkt bättre cam än i min ipad. Trodde de skulle va samma cam i ipad och iphone men ikke.

      Kommentar

      • Majkie88
        • August 2012
        • 215

        #33
        Då kommer det lite bilder. Ap Viejeta hanen som jag köpte har legat stilla sedan jag köpte honom för en vecka sedan. Inte rört en fena bokstavligt talat. Och igår så var honan puts väck! Letade och letade men hittade henne inte någonstanns. Men idag så såg jag henne. Hon hade tröttnat på att simma runt ensam och spänna upp sig och flyttat in till hanen så hon ligger längst in i grottan under/bredvid hanen. Och hanen har inte flyttat sig från grottan men har börjar röra lite på sig iaf. Är detta vanligt beteende lr? Honan är pigg och livlig men hanen har som sagt legat stilla i en vecka. Har inte sett honom äta någonting sen han flyttade in.
        Klicka på bilden för större version

Namn: image_19.jpg
Visningar: 1
Storlek: 179,3 KB
ID: 2145739Klicka på bilden för större version

Namn: image_13.jpg
Visningar: 1
Storlek: 126,1 KB
ID: 2145740Klicka på bilden för större version

Namn: image_21.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,5 KB
ID: 2145741Klicka på bilden för större version

Namn: image_20.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,6 KB
ID: 2145742
        Skulle inte förvåna om de är lite "semester lek" på gång. Slår ju aldrig fel när man skall åka bort att något man försökt få lek på men inte lyckats skall leka när man inte kan vara där.

        Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,2 KB
ID: 2145743
        2 nya synodontisar, tror de är en Euruptus och Ocellifer. Om den mörkare av dem är en synodontis så är den mkt smalare och inte lika hög som den jag har sen innan så kanske kan bli ett par av dem. (Tack för att han får bo hos dig så länge Stefan). Fick även med en Prickig knorrmal Agamyxis pectinifrons men den ville inte bli fotad.

        Klicka på bilden för större version

Namn: image_7.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,9 KB
ID: 2145744Klicka på bilden för större version

Namn: image_8.jpg
Visningar: 1
Storlek: 169,1 KB
ID: 2145745Klicka på bilden för större version

Namn: image_9.jpg
Visningar: 1
Storlek: 130,2 KB
ID: 2145746Klicka på bilden för större version

Namn: image_11.jpg
Visningar: 1
Storlek: 164,4 KB
ID: 2145747
        Lite bilder på de VF Fjärils cikliderna, tyvärr så tror jag det är 2 hanar lr möjligtvis 2 honor, av samma kön iaf. Sen är de några av Dorsigerusarna, de har inte riktigt färgat ut. Och så pärlemor gurami hanen. Funderar på att flytta honom lr honan så de får gå i skilda burkar ett tag. För han piskar henne duktigt. Startade bra med att han byggde skumbo 2a dagen i karet, men nu har de inte blitt nått mer bygge utan nu slår han bara på henne så fort hon kommer fram.

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          #34
          Fina fiskar

          Kommentar

          • Majkie88
            • August 2012
            • 215

            #35
            Tack tack Blir väl inte världens bästa bilder.. Men några blev ju faktiskt rätt skarpa.

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              #36
              Om man jämför med bilderna som jag får med min mobil så är dom fantastiska haha

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                #37
                Dags för en uppdatering tycker jag

                Kommentar

                • Majkie88
                  • August 2012
                  • 215

                  #38
                  Ja de har du nog rätt i har ju blivit helt hooked på akvarister gruppen på fb. Så enkelt att ta bild m nya tlf och bara skicka upp dem där med en ggn men ja de har blivit en hel del fisk nu. Ska försöka få in bilder här när jag kommer hem igen.
                  Men de som finns nu är guldsömsciklider/Green terror riktigt snygga! 4 ungdjur elliotis, guld och pärlemor gurami. Dorsigerus, fått in nya honor så hoppas på att de händer nått. Även hämtat fler vf fjärilar, hoppas på några honor där oxå endlers blir de yngel av. Kopparbarberna leker men blir inga yngel av det.

                  Men ja jag lovar att bli mer aktiv här igen trodde inte de va någon som följde tråden längre

                  Kommentar

                  • Majkie88
                    • August 2012
                    • 215

                    #39
                    Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 136,9 KB
ID: 2146569Klicka på bilden för större version

Namn: image.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,4 KB
ID: 2146570
                    Om man ansträngde sig lite fick man ju in bilder även här. Men varför kommer de upp och ner?!

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #40
                      Intressant tråd, trist med karet som sprack men tur att det hände innan du hade börjat o inreda och fått i fiskar iallafall.

                      Tänk på att gummibanden kommer att gå sönder tillslut.

                      Har ingen aning om varför dom kom upp o ned det har inte ens jag lyckats med och jag brukar lyckas med det mesta
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        #41
                        Haha, ingen aning. Har inget svar på varför bilderna blir upp och ner

                        Då har du lite fisk nu då med andra ord
                        Och facebook gjorde jag mig av med för några månader sen och akvaristergruppen hann jag aldrig hitta. Och livet är såååååå skönt utan fb

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          #42
                          Majkie88 vem är du på akvaristerna?
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • Majkie88
                            • August 2012
                            • 215

                            #43
                            Jag är majkie på akvaristerna. Just nu har jag vit mask med orange och gröna neon färger på vem är du själv? Mitt liv hade vart surt utan fb. Jobbat 6 år utomlands hade vart omöjligt att hålla kontakten med alla utan fb

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              #44
                              Ja det förstår jag

                              Kommentar

                              • solis
                                • July 2008
                                • 5064

                                #45
                                Jag är solveig och jag har långt mörkt hår på bilden med ett kar bakom mig. Mina trådar som är uppe nu är om malmöauktionen och om vad folk är duktig på om fiskar.
                                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...