Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ja verkligen Sedan är jag glad att du fullföljde din Havrefras-stil

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tack så mycket. Såg en rolig detalj på bild3 nu haha. Till vänster.. Gissa hemsidan..

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Det ser kanonfint ut!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Sådär ser det ut, med mycket syrebubblor... Inte världens finaste akvarium kanske men jag tror fiskarna kommer gilla det iaf. De har lite ställen att gömma sig både från mig och från ljuset.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Bilder kommer när de värsta syrebubblorna lagt sig. : ) Förvänta er inga stordåd bara. Ska använda mina 20 rubintetror tror jag som "inkörningsfisk". Låter många, men de är bara 1,5 cm stora och karet är ju rätt stort. Ett av filtrena är ju dessutom inkört så borde inte vara någon fara alls.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Bilder! Bilder! Bilder!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Det blir nog kanon!
    En annan fundering jag fick om din rot. Det kanske är en dum idé, men går det att såga av den på mitten, rakt av? Och på så sätt få två bitar som stretar uppåt istället? Då menar jag inte rakt av på centimetern, utan den ena bitan kanske blir 50 cm hög och den andra 30 cm som exempel?
    Men det förutsätter att det inte finns några sågade ytor på den nu, som kan synas i ett senare skede. Det är bland det fulaste jag vet i ett kar, se en rot som man ser sågningen på...
    Haha ja det är inte vackert.

    Anyway, jag kan tänka i oändligheten på rotjäveln så jag gjorde som så att jag planterade plantor på den och följde min orginaltanke. Blir ju en helt annan grje med växter. Håller på att fylla karet nu faktiskt, blir jäkligt spännade.

    Det blir mycket mer djup så fort man får ner växter och stenar verkligen. Nu tar det väl typ 1 timma att fylla det bara..

    Lämna en kommentar:


  • simpson
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Enda alternativet som är enkelt so jag ser är att riva av en av "vingarna" så att man kan välta den ett kvarts varv åt sidan. Men som ni ser på bildne jag bifogar så är den väldigt bred och platt så då blir den som en stor vägg i karet vilket inte är roligt.

    Min sambo tycker jag är skum dokc för att varje gång jag går förbi karet så stannar jag i 2 minuter och tittar med en fokuserad blick på karet och tänker. Ryker säkert ur öronen också.
    Vad händer om du lägger den så det bildas en bro/båge

    Dvs står i ytterändarna och har hålrum i mitten. Rotera bilden 180 grader...

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Det blir nog kanon!
    En annan fundering jag fick om din rot. Det kanske är en dum idé, men går det att såga av den på mitten, rakt av? Och på så sätt få två bitar som stretar uppåt istället? Då menar jag inte rakt av på centimetern, utan den ena bitan kanske blir 50 cm hög och den andra 30 cm som exempel?
    Men det förutsätter att det inte finns några sågade ytor på den nu, som kan synas i ett senare skede. Det är bland det fulaste jag vet i ett kar, se en rot som man ser sågningen på...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Japp, det är tanken, åtminstone med de stora stenarna, därför jag tog så jävla många av varje (med tillhörande ryggproblem som följd) så att jag ska ha tllräckligt många stenar oavsett vilken färg jag väljer.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Nu ska jag inte vara piss i motvind, men ett litet tips är att ta sten i samma färgskala för att undvika att stenarna tar för mycket fokus i karet. Men det är bara min tanke...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag var faktiskt så ful att jag hämtade 6 st anubias och 6st javabunkar på djurmagazinet nu. Så kanske blir fyllning av karet idag.

    Har en hel ryggsäck full med sten som jag ska skölja av och tvätta lite nu sen kan jag slänga upp en bild på "sortimentet"

    edit: stora och små stenar.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0030.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,7 KB
ID: 2144474
    Senast redigerad av Einarsson; 02 December 2012, 12:38.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Där finns lite mer att välja mellan än i den lokala affären, men kolla här hemma först vad de kan plocka hem åt dig. Denna årstiden och levande växter kan vara lite sådär i kombination.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tror jag ska åka och hämta sten idag, blir reltaivt runda stenar i lite olika färger, typiskt svenska stenar egentligen i många olika storlekar. Isåfall blir det att hälla i sand och leka med stenarna sen såklart. Sen är det bara växter som skulle saknas och det kan dröja några veckor då jag antagligen plockar hem det från tyskarna.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Din kar är väldigt fina förövrigt men samtidigt har jag i baktanke att jag vill ha det relativt öppet jämfört med dem så att jag lättare ska kunna hålla rent på botten från diskusarna.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...