Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Ja du har säkert sett dem innan, haha. Det blev 7 st iaf, även om man ville ta med sig 30...

    Här är den sista fisken som inte syntes innan, den har väldigt starkt röda prickar, mycket starkare än den andra Leoparden, lite speciellt utseende.

    Mörk bild dock, försökte få bort suddet genom att snabba på slutaren lite.
    Återigen blir jag varm i hjärtat, när jag ser bilder på mina favoritfiskar. Njut nu av dom, och gå försiktigt fram - dom är inte som alla andra.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Härliga bilder på kanonfina Discusar! Lycka till nu!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja du har säkert sett dem innan, haha. Det blev 7 st iaf, även om man ville ta med sig 30...

    Här är den sista fisken som inte syntes innan, den har väldigt starkt röda prickar, mycket starkare än den andra Leoparden, lite speciellt utseende.

    Mörk bild dock, försökte få bort suddet genom att snabba på slutaren lite.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Det är ett kanonfoder du fått med dig från Tony , vi kör med samma foder till våra diskus och dom älskar det
    Läckra vänner du fått tag i där jag tycker mig ha sett dom innan

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Trevligt ögongodis, hoppas det går finemang!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Fina fiskar hos Tony. Kommer köra med sånna diskuspellets till en början. Fick med mig en hel påse ifrån Tony så att fiskarna ska får samma föda som de är vana vid. Sen kan man väl "experimentera" med färskt foder och sådant senare.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Åh så fina! Trodde först du med din nya vänner menade oss. Men förstår nu att det är dina fina Diskusar du pratar om. Verkligen fina! Det är nu det börjar! Vad ska du köra med för foder etc?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Mina nya vänner, för er som vill se. :-) Inga superbilder men jag tog bara ett gäng lite kvickt.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag har ett Fluval 206 och ett 306, det mindre på 800l/h är redan inkört, flyttade direkt från gamla karet. Hur lång tid tar det då innan det är "safe" och stabilt nog att slänga i diskusarna?

    Och till ett 350 liters, hur många ancitrus/ottisar är lämpligt att ha? eller lagom att ha?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja det är väl kanske så. Ett stim av tetror av något slag "behöver" jag dock. Rubintetrorna kommer inte få bo kvar iaf, de är så små och kommer bli diskusmat.

    Vinkeltetra kanske? De håller sig ju också lite högre upp och inte bara vid botten (där finns ju redan corys att titta på). De ska väl tåla lite högre temp också, är lugna, och något större och borde inte bli mat?

    Kardinaler är ju ganska "standard" men de håller sig väl mest vid botten.

    EDIT: Gör ju inget om de är vid botten när det bara är ett stim. I mitten kommer ju diskusarna vara. ^^
    Senast redigerad av Einarsson; 02 December 2012, 19:26.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Tips på fiskar man kan ha till diskusarna? Om jag har 6-8 diskus. 10 pansarmalar. 3-4 ancitrus och 3-4 ottisar som cleaning crew kanske. Men sen då? Tetror? Vilken och hur många? KAnske ett stort stim eller två stim av olika sorter är finare.
    Personligen tycker jag, att det blir lite väl många firrar i ett 300-literkar. 6-8 diskusar under uppväxt fodrar en hel del mat, som förmodligen två tetrastim skulle glufsa i sig det mesta av.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    I mitt 100literskar växer den så det knakar. Slänger ut hinkvis. xD Men den skulle inte klara sig när man höjer tempen till diskustemp sen tror jag inte. den är ju lite känslig också.

    Får väl köpa nån sån hornsnäv lr vad den heter om det behövs.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Har massa röd ludwigia också som jag funderar på om jag ska plantera i det stora sålänge bara för det växer lite snabbare.. att stötta algbekämpningen.
    Lycka till med den.
    Det var nog första gången jag hört någon kalla den för snabbväxare.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tips på fiskar man kan ha till diskusarna? Om jag har 6-8 diskus. 10 pansarmalar. 3-4 ancitrus och 3-4 ottisar som cleaning crew kanske. Men sen då? Tetror? Vilken och hur många? KAnske ett stort stim eller två stim av olika sorter är finare.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Komiskt begrepp Havrefras har kommit att bli. ^^

    Undrar hur 20 rubintetror kommer reagera när de flyttar från 100 liter till 350... Då kanske de känner sig mer manade att stimma, i 100karet kan de sprida ut sig men ändå vara nära varandra. Lär inte gå nu, då kanske de inte vågar spreta lika mkt.

    Har massa röd ludwigia också som jag funderar på om jag ska plantera i det stora sålänge bara för det växer lite snabbare.. att stötta algbekämpningen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...