Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Hoppas kan man alltid! ;D Vore ju sjukt coolt med ett kar med samma bredd/höjd men typ 3 meter brett. ;D

    Lämna en kommentar:


  • Vinter
    svarade
    Ja då dröjer det inte många månader så ser vi nästa tråd du startat om ditt nya 1000 liters kar?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tack så mycket. Ja det kändes väldigt stort. Men så fort man fått det på plats och inrett osv så känns det snart litet igen. ;D

    Lämna en kommentar:


  • Vinter
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Damn, karet är ju enormt.. Vadfan har jag gett mig in på?
    Hahaha! Precis min tanke när jag hämtade mitt nya Juwel Rio 240 Liters kar idag! Jag hoppades att det var en del frigolit runt karet i kartongen...men icke... karet var lika långt som kartongen! Självklart visste jag hur stort akvarie jag köpt...men 120 cm har aldrig varit så långt som idag...
    Kul tråd! Och mycket snyggt akvarie!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Gav mina diskus lite fryst mysis idag, de fattade typ inte att det var mat. Korkade.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vattenströmmarna blev helt perfekta. All skit från diskusarna och dylikt hamnar i en liten virvel på något sätt i mitten under den höga roten och lägger sig fint på botten i en liten hög, behöver bara slamsuga typ 5 kvadratcentimeter så är 90% av skiten borta.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tack. Ja tanken har slagit mig också att ha något större/högre i bakgrunden någonstans. Ska ju ha dit mer anubias och kanske mossa senare är tanken så det kan mycket väl bli något mer.

    Lämna en kommentar:


  • Dr.Dork
    svarade
    Sv: Diskusdrömmen tar fart!

    Snyggt det där! Gillar hur roten till höger ger härlig känsla, och den till vänster är inte dum den heller!

    Saknar dock nån högre växt bak i akvariet? Tror lite jätte vallisinera skulle sitta fint

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Bilder, lite suddiga men jag har inget bra objektiv för akvariefoton.. och frmaför allt inget stativ.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jaha, nu ser det ut såhär istället... Tycker iaf det är bra/bättre. Mycket mer simyta framme vid rutan osv. Lätt att nå överallt med slamsugare (med undantag bakom till vänster kanske) men där kommer inte diskusarna hänga så mycket tror jag inte.

    Tänkte som sagt lägga till mer saker sen, mer små anubias och lite mossor för att täcka över en del av roten till vänster osv. Och även lite på red moor-pinnarna som sticker ut här och var.

    Blir bra detta sen med lite mer växter. Er idé att såga itu roten var grym. Den biten jag trodde skulle bli mest kass om man sågade itu är den som jag tycker blev bäst nu, dvs den biten till vänster. Den lilla ön där blev jättebra.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Einarsson; 06 January 2013, 15:26.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Har insett att jag även måste köpa en värmare till... Har en 300W men den orkar med 28-29 grader max i mitt kar. Behöver jag köra en värmekur kommer jag behöva en till. :/

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jo för jag tänkte nu när jag ska göra om och fkatiskt ha lite mossa och sånt där också som kanske vill ha lite mer ljus än bara anubias typ.

    Får väl investera i det då. Det är ju rätt mycket med över 0,6W/L tycker jag. Men havet(karet) är djupt så kanske är bra ändå _^^

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Klart du ska ha reflektorer, varför elda för kråkorna.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Reflektorer är aldrig fel, en relativ billig uppgradering av ljuset i ett kar.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Förresten. Har ju 4x54W i karet på 350 liter. Bör jag skaffa reflektorer till det eller klarar jag mig utan?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...