Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Det är en vanlig Rödturkos.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Mycket fina Diskusar. Vad heter den lite blå varianten?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Väldigt fina.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Lite bilder för er som vill se. Har inget bra objektiv och är kass fotograf, så jag körde bara i macroläget på min Nikon D40..
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja alltså jag har medvetet inte kört igång den speciellt mycket eftersom växterna ändå inte behöver det. Men jag tror faktiskt javaormbunkarna och anubiasarna kommer klara sig bra utan. Eftersom det är typ bara sånna växter jag kommer ha i det. Så kan lika gärna ta bort det tror jag för jag tror inte det gör någon skillnad ändå som det är nu.

    Men om jag krämar på lite i ett 100liters kan det nog bra bli. : )

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Låter som det är för dålig lösning på gasen....

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Släpper typ 1 bubbla i sekunden via en sån membrandiffusor i 350litarn nu. Kännsi nte som att det påverkar speciellt mycket. :P Växterna bör ju klara sig bra utan. Så därav tanken att göra något annat med co2n. Står ju ett 100literskar här jag inte kan bestämma mig vad jag ska göra med.

    Lämna en kommentar:


  • Knax
    svarade
    Sv: Diskusdrömmen tar fart!

    Ursprungligen postat av ansjo
    Köper du en bottentäckare som du delar upp tar det inte lång tidd innan det är dags att ansa. Jag köpte två krukor som jag delade upp i ett 250 liters och det gick förvånandsvärt snabbt att få igen den mattan!
    Vilken bottentäckare var det? Mina blir alltid skräp...

    Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Håller med Ansjo där. Jag kastade en packad 5l hink med växter efter ansningen i går och då tog jag inte så mycket som jag tänkte...
    Jag har köpt växter för sammanlagt 150kr till mitt 1440 kar å så plockade jag 2sorters svärd plantor från mitt 250.
    De e väl lite grejen att man kan skaffa lite smågrejer å sen växer det så att det knakar

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Köper du en bottentäckare som du delar upp tar det inte lång tidd innan det är dags att ansa. Jag köpte två krukor som jag delade upp i ett 250 liters och det gick förvånandsvärt snabbt att få igen den mattan!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Växer dåligt är väl knappast problemet. Men det tar ändå ett bra tag för bottentäckare att breda ut sig. Men det blir ändå en del man måste ha att börja med.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Vet inte vad jag ska göra med mitt 100literskar. Min Co2anläggning behövs väl egentlgien inte hos mina diskusar då det nästan bara är anubias där i.

    Funderar på om man ska göra någon rolig stilren aquascape med bottentäckare osv. Det värsta är att det kostar så äcklig tmycket att köpa så mycket växter för att täcka ett helt kar...
    Varför ska du köpa så mycket växter, ska du inte köra med co2? Bra med ljus och göda med co2 och PMDD kan du snart sälja växter istället. De som har testat co2 och säger att det växer halvdant har gjort något fel, och då ofta troligtvis för lite co2, eller för lite ljus...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha det är inte lätt.

    Lämna en kommentar:


  • Ken Olofsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Gav mina diskus lite fryst mysis idag, de fattade typ inte att det var mat. Korkade.

    den dagen de dör av hög ålder, dvs om 10-12 år, så kan du ju dissikera en och väga upp hjärnan,
    det blir inte många gram......


    fasen jag som fullvuxen man skall ha cirka 1400-1600 gram i huvvet, men inte ens dom grammen
    fattade att det var mat i alla burkar som stod på bordet sist jag var i asien......



    .

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vet inte vad jag ska göra med mitt 100literskar. Min Co2anläggning behövs väl egentlgien inte hos mina diskusar då det nästan bara är anubias där i.

    Funderar på om man ska göra någon rolig stilren aquascape med bottentäckare osv. Det värsta är att det kostar så äcklig tmycket att köpa så mycket växter för att täcka ett helt kar...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...