Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Har faktiskt 6 st malar i karet som är egenuppfödda från en tidigare omgång när jag räddade några ägg. Ett par klarade sig tom utan min hjälp då de hade mycket gömställen bakom en rot när det såg ut som det gjorde innan. Kul att de trivs iaf.

    Lämna en kommentar:


  • lofstrog
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Grattis! Vattenbytena brukar trigga pansarmalarna till lek.
    Ibland klarar det sig faktisk några stycken hos mig

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Gick förbi diskusarna nu och märkte att det sitter 5-6 pansarmalsägg på framrutan utspritt lite här och där. Har inte energi att försöka samla dem dock när det ändå är så pass få som jag kan se och plocka enkelt. Roligt ändå, diskusarna äter väl upp dom förr eller senare.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Kanske dröjer några månader åtminstone, de ska få växa lite till tror jag.

    Sen finns en överhängande risk att bli dumpad när jag lägger fram förslaget om en balja till/där.

    Sen efter den brandväggen rivits så är det nog bara köra på. ;D

    Det är en tanke bara jag tänkt att jag vill göra någon gång, men än så länge har jag ändå att göra med att få diskusarna att bli så stora och fina som möjligt.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Låter riktigt spännande! När är detta möjligen aktuellt då?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Framtidsplaner: 50x50x50-kub i tvättstugan precis jämte kranen/tvättbänken. Kostar 1500 kr med en sån i aluram och tillhörande ställning hos en lokal glasmästare. Riktigt bra pris tycker jag ändå då det är en väldigt omtyckt glasmästare inom akvarieområdet.

    Vore riktigt kul att pröva någon gång. Eftersom det kan stå perfekt där i anslutning till vattenkran så kan jag extreeeeeeeeeeeemt enkelt byta vatten. :-)

    Tanken med det hela är då att föda upp en kull ifrån något av paren.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Lite bättre ljus nu när mörkret fallit.

    https://www.youtube.com/watch?v=wqtbVbEFYaE
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Hopplöst dålig iphonekvalité. Men har fått min LED-ramp nu och den skapar ett ENORMT skimmer. Jättemykcet mer än vad osm framgår i videon. Nästan så att jag tror jag behöver köra den tillsammans med några lysrör för att dämpa effekten lite. Rädd att fiskarna ska skrämmas eller må dåligt av för mycket skimmer, men det kanske bara är jag som fått för mig.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    Det blir mycket mörkare också baktill i karet vilket skapar lite mer djup också, ser riktigt fint ut, bara hoppas diskusarna inte mår dåligt av skimmrandet. Kanske går att få bättre bilder på det senare nrä det är mörkt ute och inte blir massa reflektioner.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av woodlund
    Måste bara inflika att jag är riktigt svag för dina albino , riktigt snygga
    Förhoppningsvis i framtiden kanske jag kan ge mig på ett odlingsförsök på dom två.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Mycket fina discusar

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Måste bara inflika att jag är riktigt svag för dina albino , riktigt snygga

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Småpengar jämfört med vildfångade. Men ja, de är fina!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Albino är lite dyrare, men jäklens fräcka. Bara att gratulera!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Köpte dom när dom var 10 cm någonting. Tror jag gav 1300 kr eller något för de två gul/orange-prickiga. Så de var inga jättebilliga firrar.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Fina diskusar.
    Och hade de varit helt prickiga hade prislappen varit en helt annan.
    Anders, nu ska du inte vara så "petig".

    //Inger

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...