Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Märker ärligt talat ingen större skillnad. De var väldigt lugna och relaxed redan innan. Men när de leker får de ju vara lite mer ifred och kan ha lite mer avskärmade revir. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Hur tycker du det går annars då i karet? Vad blev skillnaden i beteenden etc. med mer växter, rötter etc.?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Har hämtat 6 st L201 som har fått flytta in nu. Typ 3-4 cm stora yngel. Frågan är om jag ser röken av dom igen på ett bra tag. Många gömställen finns det...
    Precis som jag trodde... sen jag hivade i dem har jag nog skymtat en av dom typ 3 gånger. Vetifan var de kan gömma sig, känns inte som att det ska gå att gömma sig så pass väl men det går tydligen. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Har hämtat 6 st L201 som har fått flytta in nu. Typ 3-4 cm stora yngel. Frågan är om jag ser röken av dom igen på ett bra tag. Många gömställen finns det...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Hehe, märkte att FX6an började spotta luftbubblor, sånt tryck i pumpen att undertrycket suger ur luft i vattnet. Anyway, plockade isär allt och märkte att jag glömt ta ur en polishpad ur en av korgarna, i bottne på en av makaronkorgarna låg den och den var förståss ganska igensatt och stoppade flödet totalt.

    Frid och fröjd nu, den mattan är urkastad. :-) Det var ingen filtervadd men det var jättefinmaskig svart matta. Övre korgen har också svart pad men en mer grovkornig variant..

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Alla är inte långsamtväxande. Med mycket ljus och trycksatt co2 behövs allt lite gödning. Hela botten är ju täckt med Staurogyne t.ex och den växer på rätt bra.

    Jag kör dock bara halv dos nu. Och med gödning som inte innehåller P och N för det tänker jag mig att fiskarna tillför tillräckligt av.

    That's my thinking. :-)
    Senast redigerad av Einarsson; 21 September 2013, 08:04.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Men du, varför göda om du nu ska köra mycket med långsamväxande växter?
    Samma tänkte jag Einarsson, när jag läste ditt inlägg.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Men du, varför göda om du nu ska köra mycket med långsamväxande växter?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Snart dags för gödning också. Komma köra Tropicas gödning i början, kanske går över till PMDD sen men tycker tropicas flaskor är så jäkla smidiga så när jag har 3 st sånna kan jag gå över och fylla dom med PMDD sen. ^^ Så enkelt att dosera med dom när man bara pumpar x antal ggr varje dag. Då blir det inte alls jobbigt jämfört med när man ska labba med små mått och flaskor och hälla och dona.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Riktigt fina fiskar och fint kar
    Är det slutfixat nu då?
    Tack. Det ska i lite mer ormbunkar och mer anubias. Dvs väldigt mycket mer växter på "höjden". Men jag får hejda mig själv lite också för det är dyrt. Men det är på g, det är 4 coffeefolia-anubias och 4 widelov på väg hit. :-) Vill ha stora buskar som de kan stå både bakom och "under" så det skapar lite skuggor etc.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Riktigt fina fiskar och fint kar
    Är det slutfixat nu då?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Plattfiskar är livet. :-)

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Fina plattfiskar

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Dags för lite bilder.

    En av fine line-firrarna visar sjuka färger nu. Svårt att verkligen få med de starka färgerna på bild dock.

    [ATTACH=CONFIG]64007[/ATTACH]

    [ATTACH=CONFIG]64008[/ATTACH]

    [ATTACH=CONFIG]64009[/ATTACH]

    [ATTACH=CONFIG]64010[/ATTACH]
    Väldigt fina.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Dags för lite bilder.

    En av fine line-firrarna visar sjuka färger nu. Svårt att verkligen få med de starka färgerna på bild dock.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0010_zps6dc306bb.jpg
Visningar: 1
Storlek: 104,1 KB
ID: 2149441

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0013_zpsda212dec.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,5 KB
ID: 2149442

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0001_zps7dca60ec.jpg
Visningar: 1
Storlek: 102,9 KB
ID: 2149443

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0008_zpsa3d257d6.jpg
Visningar: 1
Storlek: 125,6 KB
ID: 2149444

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...