Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Kan denna vara ett alternativ? Behöver inte pump eller hävert för att fungera. Jag köpte en variant (annat fabrikat) på denna förra sommaren vilket jag inte ångrar en sekund, har använt den två ggr i veckan sedan dess.

    http://www.zoo.se/aqua-in-out-komple...lamhavert.html
    Synd bara att kvalitén på just den som du länkar till är så dålig. Vreden för att byta vattenriktning går sönder eller också går de inte att stänga mera än 80% och man slösar mycket vatten eller så går översta delen sönder och kör bara runt och sitter löst och vatten stänker ut överallt. Ska byta min nummer 2 nu sedan august . Vilket märke var det du köpte Tommy?

    Skickat från min SGP311 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Jo den förbrukar något mer vatten än traditionella metoder men rätt använt inte särskild mycket mer.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Kan denna vara ett alternativ? Behöver inte pump eller hävert för att fungera. Jag köpte en variant (annat fabrikat) på denna förra sommaren vilket jag inte ångrar en sekund, har använt den två ggr i veckan sedan dess.

    http://www.zoo.se/aqua-in-out-komple...lamhavert.html
    Slösar inte den vatten i onödan?

    Jag tror det får bli att flytta fiskarna tillbaka till juwelkaret ett tag. Det står mitt emot det andra på sin bänk nu. Kanske är bäst så. Så får jag göra mig av med juwelkaret senare. Så får jag smatidigt upp fiskarna från golvet.

    Men jag ska dock köra en rejäl clor-desinficering av karet innan när det ändå är tomt etc, så all eventuell skit som jag fått med mig i flytten etc är borta.

    Lämna en kommentar:


  • Rufus
    svarade
    Fint att det gick bra!

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Kan denna vara ett alternativ? Behöver inte pump eller hävert för att fungera. Jag köpte en variant (annat fabrikat) på denna förra sommaren vilket jag inte ångrar en sekund, har använt den två ggr i veckan sedan dess.

    Köp Aqua In-Out Complete Set Water Changing Kit 8 m hos ZOO.se ✓ Snabb leverans ✓ Fri frakt över 599 kr ✓ Stort sortiment i lager!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jo det kan jag kanske fixa. Nog ingen dum idé. Får se hur jag gör. Det är ju även lite skönt att få bort dem ifrån golvet, slipper jag ligga på magen för att titta på dom.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Du kan inte använda en pump för att tömma vid vb? Så slipper du en del jobb tills det blir värmare.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag insåg ett litet dilemma.. Jag vill inte bygga ny möbel förän det blir lite varmare.. Men jag vill gärna ha upp fiskarna från golvet då jag insåg att häverteffekten blir lite trött när nivåskillnaden är så liten. Hum hum.... Eller får jag temporärt ställa upp juwelkaret igen och ha dom där i tills jag har byggt ställnigne.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Gott ☺

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Allt gick bra. Om någon är orolig.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av woodlund
    Skaffa 2 slangar då kan du tömma ett akvarium sedan gå vidare till att tömma nästa medans du börjar fylla på det första osv , halva tiden
    Geni. Men ja, det är jobbigt att flytta men det går nog bra, man är lite mör i kroppen dock när man burit saker en hel dag.

    Dags att börja packa fisk! Har inspekterat karet på nya stället (har ståt sen igår och bubblat) och allt ser bra ut så nu kör vi.

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Lycka till med flytten nu Einar , slit inte ihjäl dig bara.

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Skaffa 2 slangar då kan du tömma ett akvarium sedan gå vidare till att tömma nästa medans du börjar fylla på det första osv , halva tiden

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av woodlund
    Vattenbytena är inte så tungt om rummet har vatten indraget och avlopp i närheten , jag byter manuellt i hobbyrummet och där finns i nuläget 7 akvarium att byta på , detta tar mig 25-30 att göra + att jag har en skön stol att sätta mig ner med en kall öl och avnjuta det hela efteråt
    Ja jag får dra en trädgårdsslang från badrummet runt hörnet och in där, det är inte jättejobbigt, när man väl dragit in slangen och startat hävert så tar man ju alla kar på en gång bara. Sen vänder på vattenflödet och fyller upp alla igen. Jag har faktiskt även tänkt tanken att skaffa en pump och skicka ut vattnet genom fönstret haha, men det är nog inte helt okej egentligen.

    Ursprungligen postat av jozi81
    Hur jobbigt sådana flyttar än är, så passa på att njuta. Finns ändå en tjusning i att göra allt från början.
    Nu är jag ju snart "klar" i garaget och jag tittar tillbaka på allt strul med saknad!

    Läcker bil!!!
    Ja jag får ta det lgun med detta och det kommer ta tid, och får ta tid, annars stressar jag ihjäl mig, det får vara lite ofärdigt och konstigt ett tag.

    Ursprungligen postat av Rufus
    Du väcker tankar.. då sista sonen flyttar och vi kan byta sovrum.. Helt rum som eget plus 15 m närmare till vattnet! Roligt att få se hur du ordnar det hela. Men en bekväm fåtölj måste ju få plats, men det är väl inplanerat! ��
    Har ju alltid min kontorsstol som jag ändå sitter i jämt. Men man kanske borde göra mer som blåvinge och ha en stol till som bara är till för avslappning, så min hjärna kan lära sig förknippa dne stolen med relax, medans min kontorsstol ändå är tätt förknippad med allt annat jag gör i princip. Ett ställe som enbart är till för nervarvning är nog inte fel.

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Nice på både akvarierummet och bilen
    Blir grymt. Mest taggad på bilen ärligt talat. Men är man bilnörd så. :O


    EDIT: På tal om stress ska jag på börja fiskflytten snart. Får hoppas allt går bra.
    Senast redigerad av Einarsson; 30 January 2015, 08:15.

    Lämna en kommentar:


  • Erikderek
    svarade
    Bra val av bil! V40 R-Design med D/Tx?

    EK

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...