Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Klart du skall ha fyra till - kommer ju att bli hur fränt som helst!

    Man får väl helt enkelt göra så att när det närmar sig discus-inköp, att man lägger undan rejält med deg, och sedan sonderar man terrängen. Det borde väl funka att snacka med exempelvis Tony, och fråga om det finns möjlighet att beställa en saftig grupp Cuipeua - så får det ta några månader, ett halvår innan man får hem dom.
    Precis. Man får invänta fiskesäsongen men oftast är det väl nu på vårkanten här som VFarna brukar komma hem. I år blir det dyrt dock då dollarn har rusat en del. Så får väl se vad som händer.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Hoppas ju såklart som du på fler i framtiden. Får se vad som händer. En 4 kompisar till som dessa kan bo med vore underbart.
    Klart du skall ha fyra till - kommer ju att bli hur fränt som helst!

    Man får väl helt enkelt göra så att när det närmar sig discus-inköp, att man lägger undan rejält med deg, och sedan sonderar man terrängen. Det borde väl funka att snacka med exempelvis Tony, och fråga om det finns möjlighet att beställa en saftig grupp Cuipeua - så får det ta några månader, ett halvår innan man får hem dom.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    A sight for sore eyes! Vrålfina!
    Hoppas ju såklart som du på fler i framtiden. Får se vad som händer. En 4 kompisar till som dessa kan bo med vore underbart.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    A sight for sore eyes! Vrålfina!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Eftersom det plötsligt med Cuipeua-feber här.

    Några få skitdåliga bilder på mina skönheter. Kan inte fatta att Tony släppde dem så billigt till mig. Jag rånade honom. :-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha det tror jag säkert.

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Du kan alltid svänga över med ett gäng här om du vill komma ifrån vatten bytena

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Funderar på om jag ska ha hälften av fiskarna på golvet och hälften i Juwel. För att utnyttja hela vattenvolymen. Behöver inte byta vatten så ofta då. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Hade en liten liten ammo/nitrit-spik idag på morgonen så jag så sket i jobbet och bytta 70% av vattnet på morgonen innan jag tog mig iväg. Ser nu att fiskarna trivs igen. Gjorde ingen mätning på morgonen utan såg det på några av fiskarnas beteende. Sparade lite vatten och testade nu dock och det ser ut som att det var lite, dock väldigt lite, nivåer av elakämnen. Men tror det är all good igen.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Gott. Då är det alltså bara att invänta värmen. Kan du inte lägga lite rötter/grenar så det inte är så naket?
    Jag kan men jag vill inte, jag håller det hellre enkelt att underhålla det som det är nu. Efterosm jag ändå vet att jag inom hyfsat snart framtid kommer riva ut skiten igen. Karet har ju en BTNbakgrund så det är väl alltid något, även om jag inte själv gillar den så kasnke fiskarna gör det.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Gott. Då är det alltså bara att invänta värmen. Kan du inte lägga lite rötter/grenar så det inte är så naket?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Nu är fiskarna flyttade till juwelkaret som inte står på golvet... Stackarnafår inte en lugn stund. Nu får de gå där iaf tills värmen kommer och jag har ork och lust att bygga ställningen till det andra karet så jag kan få upp det från golvet. De går som sagt i nakna kar med svampfilter i bara nu. Men det gör det å andra sidan väldigt väldigt lätt att underhålla.

    Flyttade över svampfiltrena också så de är hyfsat "inkörda" redan.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Inget av dom är inredda nu, bara två svampfilter i varje. Får vara så sålänge tills jag vet vad jag ska göra. Eventuellt sätter jag hälften av fiskarna i varsitt kar typ, så behöver jag inte byta vatten så ofta. : )

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Så du höll på att fylla ditt andra kar. Har du inrezd det också? Har du flyttat fisken från det andra på golvet dit iisf?

    Lämna en kommentar:


  • tonpet
    svarade
    Tänk på en annan som bara har en plats i vardagsrummet som är 120x50 cm.
    Här har du bara möjligheter....
    Rörigt å rörigt... du e ju på G, å då får de vara det.
    Detta kommer följas ...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...