Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Analys av Cupidosarna: De är väldigt skygga fortfarande. Jag vet att de generellt är ganska skygga men jag hoppas de ska bli mindre skygga om jag kan få tag på en grupp till så de blir fler, de är ju trots allt stimfiskar.

    Sen har jag hört att vissa fiskar blir mindre skygga om det finns mer av andra sorters fisk i karet. Kanske skulle de må bra av att ha lite tetror runt sig? Who knows?
    Hos mig är det absolut så. Både mina owrefrowre och cupidos, som ju bägge är kända fegisar, är totalt orädda!
    Owre hade ju både jag och en kompis tidigare i andra kar (samma individer alltså) och där var dom tokrädda.
    Dessutom är det ju i garaget så dom ser ju inte heller människor så där jätteofta.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Analys av Cupidosarna: De är väldigt skygga fortfarande. Jag vet att de generellt är ganska skygga men jag hoppas de ska bli mindre skygga om jag kan få tag på en grupp till så de blir fler, de är ju trots allt stimfiskar.

    Sen har jag hört att vissa fiskar blir mindre skygga om det finns mer av andra sorters fisk i karet. Kanske skulle de må bra av att ha lite tetror runt sig? Who knows?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Funkar nog bra det också. Om man har en att avrätta.

    Lämna en kommentar:


  • roxxor_swe
    svarade
    Ett tips på fodermojängen .. klipp ut en ring av liggunderlag .. eller varför inte nått kul mönster ��

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Kan inte påstå att jag har mkt erfarenhet av foder generellt dock. Ej heller den typen av fiskar jag har nu.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Blir kul att se om man märker någon dirket skillnad på det här extremt hype:ade fodret. Men får väl slänga i ett par tableter på kvällen så malarna kan komma fram på nattne och tugga..

    Det svåraste är väl att kasta i dem på ett sätt så de lägger sig på något vettigt ställe i mitten av karet.
    Ser fram emot en recension


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Blir kul att se om man märker någon dirket skillnad på det här extremt hype:ade fodret. Men får väl slänga i ett par tableter på kvällen så malarna kan komma fram på nattne och tugga..

    Det svåraste är väl att kasta i dem på ett sätt så de lägger sig på något vettigt ställe i mitten av karet.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Titta vad posten kom med!
    Klicka på bilden för större version

Namn: b83fde7badb2e43f7848a49821d01ac5.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,7 KB
ID: 2172058
    Senast redigerad av Einarsson; 18 June 2015, 16:33.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Det var en billig lösning hur som helst. :-) Och en bra lösning på p roblemet att maten far iväg där den inte sk avara.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Det där är så genialt så jag blir helt stum. Och enkelt!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    The DIY feeding ring working. Not much food drifting around the surface.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Här krävs nog en bild [emoji6]
    Har inte orkat installera tapatalk på ny telefon än. MEn det är så extremt simpelt som det låter. Co2-slang/luftslang, typ 15 cm. stoppa i ena änden i andra änden så den blir rund, knyta ett 3-4 cm långt snöre mellan den och sugpropp så dne är förankrad i något. sen flyter den .

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ja en bild på din snilleblixt vill vi ha!

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    En sugpropp, lite luftslang ohc ett snöre fick bli min foderring. Funkar nog fullgott. Ska bara försöka justera flödet lite så maten trillar ner på bottne på ett ställe där jag vill ha den.
    Här krävs nog en bild [emoji6]


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    En sugpropp, lite luftslang ohc ett snöre fick bli min foderring. Funkar nog fullgott. Ska bara försöka justera flödet lite så maten trillar ner på bottne på ett ställe där jag vill ha den.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...