Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Förresten! Någon som kan tipsa om fina L-malar som inte är sådär överdrivet skygga? Jag har L201 nu 5 st, de ser jag sällan röken av. Vore kul att ha några fler kanske som är lite mera synliga.

    Jag vill ha små L-malar! Mina L201 blir inte mer än 10 cm. Den storleken är perfekt. : ) Får kasnke leta runt lite själv också men svårt att se på artbeskrivningar hur skygga de är och hur svåra de är att få tag på, pris etc.. : )
    Peckoltia compta skall du ha!
    Jag ser mina ganska mycket, dagligen!
    De kommer från Nol och var dessutom otroligt billiga!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 280220153854.2 - april.jpg
Visningar: 1
Storlek: 143,7 KB
ID: 2172151
    Senast redigerad av Mr Woods; 26 June 2015, 20:18.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Du vet inte om han hade fått in någon sändning idag btw? Du kanske inte frågade.
    Frågade inte. Han hade mycket malar hemma men det brukar han å andra sidan nästan alltid ha så jag vet tyvärr inte.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Du vet inte om han hade fått in någon sändning idag btw? Du kanske inte frågade.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja det gör ju de flesta L-malar, men ändå.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    177 är för stor för mig ändå.
    Den växer väääääääldigt långsamt.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    177 är för stor för mig ändå.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Diskus & annat

    Ursprungligen postat av Einarsson
    Haha vilken tajming att du hade tagit bild på listorna, står ju även längden på dem där. Perfetk, tack. (och ja det är ju hur långa de är nu, måste ta reda på hur långa de blir också)
    PS 177orna är slut


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Haha vilken tajming att du hade tagit bild på listorna, står ju även längden på dem där. Perfetk, tack.
    Tänkte att jag skulle spelat in en egen fredagsfilm men lite för mycket folk så jag vågade inte. Hade ju varit sjukt kul.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha vilken tajming att du hade tagit bild på listorna, står ju även längden på dem där. Perfetk, tack. (och ja det är ju hur långa de är nu, måste ta reda på hur långa de blir också)
    Senast redigerad av Einarsson; 26 June 2015, 17:54.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Undrar om Kent fått in någon firrelast idag.. Ingen lista eller film som kommit ut än iaf.
    Jag var där och utökade lite idag. Har fortfarande 25% på dessa priser:

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1435337213.171154.jpg
Visningar: 1
Storlek: 384,1 KB
ID: 2172149

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1435337224.723799.jpg
Visningar: 1
Storlek: 360,3 KB
ID: 2172150


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Förresten! Någon som kan tipsa om fina L-malar som inte är sådär överdrivet skygga? Jag har L201 nu 5 st, de ser jag sällan röken av. Vore kul att ha några fler kanske som är lite mera synliga.

    Jag vill ha små L-malar! Mina L201 blir inte mer än 10 cm. Den storleken är perfekt. : ) Får kasnke leta runt lite själv också men svårt att se på artbeskrivningar hur skygga de är och hur svåra de är att få tag på, pris etc.. : )

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Undrar om Kent fått in någon firrelast idag.. Ingen lista eller film som kommit ut än iaf.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Mina cupidos är rätt skygga tycker jag, även fast jag har 11st.
    Ibland när jag kommer fram till akvariet så flyr de så att det smäller i inredningen, men sedan är de snart framme igen.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Vad har du för fiskar tillsammans med dina? Får nog fundera på vad för kompisar man ska tillsätta... Finns ju ändå rätt mkt plats, kommer vara 10~ cupido, 15-20 corys på sin höjd, 5-6 L-malar. 400 liter vattenvolym och sump så det finns definitivt mer att ta av om man vill ha ett 30-tal mindre tetror.
    Ledsen för sent svar.. Sommar...

    Förutom dom 2 sorterna går dom med 10 bolivianer och 7 vuxna balzanii. Igår körde jag ner en avdelare i karet (passade på då owre hade en skock yngel och alla andra var till höger) rev alla rötter, håvade ur alla balzanii till dammen. 0 rädsla bland de andra fiskarna trots kaos, fattar ingenting...
    Nästan tråkigt nu och utan mystik. Bolivianerna och står i en stor grupp med näsan mot glaset och tittar på mig[emoji2]
    Som att dom är trygga med varandra.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vad har du för fiskar tillsammans med dina? Får nog fundera på vad för kompisar man ska tillsätta... Finns ju ändå rätt mkt plats, kommer vara 10~ cupido, 15-20 corys på sin höjd, 5-6 L-malar. 400 liter vattenvolym och sump så det finns definitivt mer att ta av om man vill ha ett 30-tal mindre tetror.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...