Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Igår fick jag för mig "Man kansek skulle fixa en ställning med plats för 2 st 315 liter eller 4 st hälften så stora." Och sen med en 315 liters sump under som filter till allihopa, då hade man kunnat ha ganska kraftig belastning utan att behöva springa med slangen flera ggr i veckan.

    Men sen kom jag på att det lät svindyrt och att jag inte har någon aning om vad jag skulle använda det till egentligen. #börjaifelände
    Senast redigerad av Einarsson; 30 June 2015, 14:20.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    En favorit hos mig, för det mesta blek och oansenlig i akvarieaffären, men färgar ut fint i rätt vatten/sällskap.
    Ja det är väl så. Fast det gäller ju många fiskarter. Fina är dom iaf!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    En favorit hos mig, för det mesta blek och oansenlig i akvarieaffären, men färgar ut fint i rätt vatten/sällskap.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Upptäckte Citrontetra idag. Inte sett innan, vetifan hur jag missat. Fina fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha karet blev som en stor smog med grummelvatten, brunt och äckligt, men hoppas det är mkt snälla bakterier där i nu som kan få fäste nånstans.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ska krama ur två stora svampfilter från diskuskaret i sumpen så att det förhoppningsvis kickar igång fortare, så kanske jag kan börja mata på mkt mer snabbare. Vet inte hur effektivt det är, har aldrig prövat det innan men det ska ju vara väldigt bra sägs det ju.

    Ska bygga ett litet strilrör på 50ish cm som ska sitta i mitten av karet på baksidan och riktas rakt fram. Hoppas få lite bättre ordning på cirkulationen på det viset, inte nöjd med utblåset oavsett var jag placerar det just nu.
    Senast redigerad av Einarsson; 29 June 2015, 19:24.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Har gjort en skitsnygg provisorisk lösning och satt filtermatta på "tänderna" uppe på avrinningen. Det är tydligen en sport för Corys att se vem som kan ta sig ner i sumpen snabbast. Fiskat ur 8 st därifrån nu. Ska köpa hängrännenät tror jag och sätta dit.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1435409692557.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,0 KB
ID: 2172152

    Granulat foder för små fiskar som Kent rekommenderade starkt.

    Skickat från min D5803 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Blev ingen L-mal idag. Det blev flera Corys. De är ju så billiga hos Kent.. Sneglade lite på gladbandstetra också men han hade bara typ 6-7 st så sket i det.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Fattigmans-46:or, det är grejer det!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Perfekt fisktips med andra ord. 10/10. :-)=

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Precis det jag tänkte på!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Det är animalisk föda den antaglgien hade haft mest tillgång till hos mig.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Såg fina ut Woody! Ska kolla upp. De var lagom storlek också...
    Yes I!
    Lite större blir de ju, mina är små. Jag räknar med vanlig ancistrusstorlek. Dessutom är det praktiskt att de inte är utpräglade växtätare, så de mår inte dåligt av animalisk föda!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Såg fina ut Woody! Ska kolla upp. De var lagom storlek också.

    Btw, Kents klipp kom precis upp!
    Spana in nyinkommet för din ute damm o akvarium. VI ses sommarhälsning Kent

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...