Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Fattigmans-46:or, det är grejer det!

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Blev ingen L-mal idag. Det blev flera Corys. De är ju så billiga hos Kent.. Sneglade lite på gladbandstetra också men han hade bara typ 6-7 st så sket i det.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1435409692557.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,0 KB
ID: 2172152

        Granulat foder för små fiskar som Kent rekommenderade starkt.

        Skickat från min D5803 via Tapatalk
        350L Diskus

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Har gjort en skitsnygg provisorisk lösning och satt filtermatta på "tänderna" uppe på avrinningen. Det är tydligen en sport för Corys att se vem som kan ta sig ner i sumpen snabbast. Fiskat ur 8 st därifrån nu. Ska köpa hängrännenät tror jag och sätta dit.
          350L Diskus

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Ska krama ur två stora svampfilter från diskuskaret i sumpen så att det förhoppningsvis kickar igång fortare, så kanske jag kan börja mata på mkt mer snabbare. Vet inte hur effektivt det är, har aldrig prövat det innan men det ska ju vara väldigt bra sägs det ju.

            Ska bygga ett litet strilrör på 50ish cm som ska sitta i mitten av karet på baksidan och riktas rakt fram. Hoppas få lite bättre ordning på cirkulationen på det viset, inte nöjd med utblåset oavsett var jag placerar det just nu.
            Senast redigerad av Einarsson; 29 June 2015, 20:24.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Haha karet blev som en stor smog med grummelvatten, brunt och äckligt, men hoppas det är mkt snälla bakterier där i nu som kan få fäste nånstans.
              350L Diskus

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Upptäckte Citrontetra idag. Inte sett innan, vetifan hur jag missat. Fina fiskar.
                350L Diskus

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  En favorit hos mig, för det mesta blek och oansenlig i akvarieaffären, men färgar ut fint i rätt vatten/sällskap.

                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Ursprungligen postat av c90368
                    En favorit hos mig, för det mesta blek och oansenlig i akvarieaffären, men färgar ut fint i rätt vatten/sällskap.
                    Ja det är väl så. Fast det gäller ju många fiskarter. Fina är dom iaf!
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Igår fick jag för mig "Man kansek skulle fixa en ställning med plats för 2 st 315 liter eller 4 st hälften så stora." Och sen med en 315 liters sump under som filter till allihopa, då hade man kunnat ha ganska kraftig belastning utan att behöva springa med slangen flera ggr i veckan.

                      Men sen kom jag på att det lät svindyrt och att jag inte har någon aning om vad jag skulle använda det till egentligen. #börjaifelände
                      Senast redigerad av Einarsson; 30 June 2015, 15:20.
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Verkar som att Cupidosarna hellre silar sand efter fodret som är till Corysarna än att äta NLS cichlid formula. Lite besviken på det fodret än så länge. Kvalité säkert jättebra men om inte fisken äter skiten så spelar det ju inte så stor roll.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Ursprungligen postat av Einarsson
                          Upptäckte Citrontetra idag. Inte sett innan, vetifan hur jag missat. Fina fiskar.
                          Ja de är fina. Har också kollat lite på dem. Har bara ingenstans att stoppa i dem.
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Jag får väl knuffa upp en gammal tråd jag startade.



                            Den verkar ha somnat in, jag har inga kar kvar så någon behöver "vaka" över de här små stackarna som bara ses som ett B-lag i våra akvarier.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Haha ja det är väl lite så att de är B-lag. Men det finns många tetror som kräver mycket uppmärksamhet för att de ska visa sin fulla prakt. Men man kämpar sällan lika mycket för de stackars tetrorna.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Einarsson
                                • May 2012
                                • 2956

                                OT: För exakt 30 dagar sen köpte jag en telefon på elgiganten för 4285 kr. Idag sänkte de priset med 795 kr. Jag åkte dit och fick 795 kr tillbaka, snabbt och enkelt. Fantastiskt. Tur att de sänkte priset på exakt sista dagen av min prisgaranti. :P
                                350L Diskus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...