Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ursprungligen postat av Einarsson
    ...Jag tror inte heller Cupido har det dära glimmrande prickmönstret.
    Jodå, visst utvecklar de ett glimrande randigt prickmönster, men det där är inte någon cupido. Jag vågar mig inte på att gissa vad det kan vara istället...

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Jodå, visst utvecklar de ett glimrande randigt prickmönster, men det där är inte någon cupido. Jag vågar mig inte på att gissa vad det kan vara istället...
      Exakt, inte lika starkt glimmer, men ändå lite, som du säger och det jag kommit fram till också, det är definitivt ingen Cupido, och jag är 95% säker på att det är en sån jag länkade.

      Men som sagt, den får bo här tills Kent har hostat fram 2-3 cupido till så åker jag och byter.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        När jag tillsatt lite happylife och så nu så har K1-bädden kommit till sin rätt. Hela bädden är mobil nu så det ser riktigt bra ut.
        350L Diskus

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          Ursprungligen postat av Einarsson
          När jag tillsatt lite happylife och så nu så har K1-bädden kommit till sin rätt. Hela bädden är mobil nu så det ser riktigt bra ut.
          Visst känns det riktigt bra och filterkompetent ut då det virvlar runt[emoji16]

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Ursprungligen postat av jozi81
            Visst känns det riktigt bra och filterkompetent ut då det virvlar runt[emoji16]
            Haha det ser jäkligt grymt ut. ;D Undrar om jag ens behöver luftpumpen, sån sjuk ytcirkulation att det säkert syresätts bra ändå?
            350L Diskus

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              STATUSRAPPORT:

              Än så länge ligger Cupidosarna mest i vråer och skyddade platser och chillar. De verkar lite stressade fortfarande, ibland kikar det ut en sväng men sen drar de sig tillbaka igen. Får ge dem lite tid.
              350L Diskus

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ja, de är väl inte de mest vågliga fiskarna
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Tror inte heller det är en cupido, men jag har ju haft fel förr.

                  Måste berätta när vi köpte 1,5 katt. Vi skulle köpa en. Men så var det 2 kattungar kvar i kulen när vi skulle hämta vår. Den ena osåld. De låg ihopsurrade i en liten liten ullig boll. Hade inte hjärta att köpa bara en, men hade inte råd att köpa båda. Men då var försäljaren också så lockad av tanken att de skulle få leva ihop att hon snabbt kom på att den sista faktisk bara hed en pungkula, och en kille med en pungkula är ju bara en halv en. Så halva priset. Båda katterna fick komma hem och så lyckades vi dessutom använda argumentet hos veterinären också när den enda kulan skulle bli inga kulor.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0055.jpg
Visningar: 1
Storlek: 128,8 KB
ID: 2171612
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Jäklar vilka fina katter. Sån skulle jag vilja ha. :o Vad är dom? Ragdoll? Birma?
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Birma, ja de är härliga.
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Det är fan omöjligt att ta en bild på ett akvarium där man får rätt ljus/färg osv. Fiskarna ligger för det mesta och trycker nånstans fortfarande också. De verkar behöva lite tid på sig att acklimatisera sig.
                        Senast redigerad av Einarsson; 17 May 2015, 20:07.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Jag vet inte så mycket om småciklider, hur mycket de äter osv. Men några småsaker jag har redan lärt mig

                          De kan slåss minst lika mycket som diskusar.
                          De är extremt snabba och kvicka och fan så mycket bättre än muppa diskusar på att se och få tag på maten.
                          De gillar tetra bits. ;O

                          Än så länge gillar jag deras beteende, det blir ändå väldigt annorlunda mot de stora plattisarna jag är van vid.

                          Kent är på jakt efter 3-4 st till åt mig dock, får se hur det går, pga dollarn är det svindyrt just nu, de kostar uppåt 250-300 kr st. Jag fick mina för 150 kr st. Men i värsta fall får jag betala det dyrare priset för att göra gruppen komplett.

                          Har bara typ 8 Corys också, känns som att jag skulle behöva 8 till egentligen, då är frågna om jag ska köra en annan sort denna gången eller om jag ska köra samma. Vore kul med någon annan sort en gång.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            FILMTAJM! Det händer inte ofta. Men idag är det dags för det! Jag är så jäkla nöjd med detta karet än så länge. Riktigt majestätiska fiskar som visar upp sig.

                            Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                            **disclaimer**
                            Som vanligt är mina videos filmade med en potatis. Mobilen filmar verklinge inte bra, särskilt inte med dåligt ljus.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Ursprungligen postat av Einarsson
                              FILMTAJM! Det händer inte ofta. Men idag är det dags för det! Jag är så jäkla nöjd med detta karet än så länge. Riktigt majestätiska fiskar som visar upp sig.

                              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                              **disclaimer**
                              Som vanligt är mina videos filmade med en potatis. Mobilen filmar verklinge inte bra, särskilt inte med dåligt ljus.
                              Kanonfint. Snyggt jobbat!
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Det där blev toppen! Fina fiskar och läcker inredning.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...