Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Nej kan det!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Denna Toyotaägare har bara druckit cola i sin "nya" bil än så länge, och naturligtvis råkade jag öppna en flaska som var lite väl omskakad, men hann öppna bildörren innan och hålla ut flaskan innan katastrofen blev alltför stor... Är väl synd att kalla mig pedant, men skräp som tomflaskor, godispapper och parkeringskvitton blir inte långvariga i min bil.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Vår Subaru outback är ju med överallt när vi tränar med vår Flatcoated retriever. Så det är den vi söker skydd i med leriga kläder efter en eftermiddag i höstskogen. Det är inte så att vi inte rengör den utan ser bilen som en del av vår fritid och att den tål rengöring även på insidan Men menade inte att starta en debatt om interiörhygienen i bilen. Retades mera med Einarsson som nybilsägare.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Bil är typ den enda anledningen att jag skulle tänka mig att flytta hem till Sverige. Här kostar ju en snikvolvo som ett hus och det är det enda man har råd att köra. 0-100 på 25 minuter.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Eller 0-60 på 22 minuter. Det är ju maxhastighet i det här landet
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Haha, ja! Det är ju på grund av Norge som det finns snikmodeller!

              Ursprungligen postat av HWH
              Eller 0-60 på 22 minuter. Det är ju maxhastighet i det här landet
              Haha! Du har inte sett mig köra i Norge!
              Senast redigerad av Mr Woods; 06 March 2015, 20:22.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Det är ju skönt att Helena åtminstone har ett enda Sverigevänligt argument. Ja förutom vi på Zoopet förstås.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Det är ju skönt att Helena åtminstone har ett enda Sverigevänligt argument. Ja förutom vi på Zoopet förstås.
                  Och mamma. Ja och Akvarielagret i Bromma...Bägge blir besökta vid varje Sverigetur med snikvolvon.
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Helene&Andreas
                    • January 2009
                    • 1336

                    Ursprungligen postat av HWH
                    Eller 0-60 på 22 minuter. Det är ju maxhastighet i det här landet
                    Passar ju perfekt... Det är ju dubbla maxhastighet på en Volvo... Volvo slutade tillverka bilar 1975...

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                      Passar ju perfekt... Det är ju dubbla maxhastighet på en Volvo... Volvo slutade tillverka bilar 1975...
                      Haha, och därför envisades jag fram till för ett par år sedan att köra en Mercedes som började tillverkas 1979...

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Haha, och därför envisades jag fram till för ett par år sedan att köra en Mercedes som började tillverkas 1979...
                        Det är ju från den tiden när bilar var bilar...

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          I norge är det ju SVINBILLIGT att köpa en Tesla dock. Jäkla drömbil, jag är avis på norge!

                          Och ja jag är megapedant med bilarna, min bil som jag haft 3 år nu och kört 9500 mil (enligt mig numera gammal) har inte en skråma på sig varken in eller utvändigt i princip. Jag behandlar den som ett korthus och tvättar den antagligen en gång i veckan i snitt.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Kommer ihåg att bilar är viktigt i Uddevalla!
                            När jag bodde där var jag lågavlönad, men kostade ändå på mig att köra en visserligen äldre, men helrenoverad och väldigt fin bil...

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Det är trots allt det överlägset dyraste jag äger också vilket är en bra anledning att se till att ta hand om den på bästa sätt.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Jojo, klart man skall vara lite rädd om sina saker...
                                Och vad körde jag för bil som Uddevallabo? Var det inte en Volvo!?!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...