Freddie funderar på Asien-Svartvatten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roffen2
    • August 2012
    • 197

    Hej,
    jag blir inspirerad av den här tråden Fredrik, hoppas det inte gör nåt om jag snor en del idéer.....
    Har ett 63-liters och har också kommit fram till att sydostasien går att göra en bra biotop av, både när det gäller lite mindre fiskar och växter. Siktar mot Chokladgurami (eller möjligen dvärggurami), ett litet stim rasboror och några kuhlis. Såg några Grön kubotai i akvarieaffären och blev lite sugen på dom. Tänker lite i färger, kanske lite mer rödaktig sand och bakgrund och sen brun gurami och gröna rasboror. Har lagt bambu från ett slaktat metspö och några blompinnar i blöt, så får jag se hur det går med dem.... Fixat en egen tråd under projekt, ska fylla karet under julhelgen.

    Gillar verkligen din stil med det lite röriga intrycket med pinnar och blad.

    /Roffe

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      Sno så mycket du vill! Jag har inte patent på denna "setup" Bara roligt att inspirera andra!

      Bambupinnarna tror jag inte du kommer få att sjunka. Jag hade tagit en akryl eller glas skiva och limmat pinnarna på den. Sen gömt plattan under sanden. Tyngden av sanden kommer hålla pinnarna nere.

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        Kan berätta att ålarna verkar trivas och äter när jag matar. Dom kommer fram på kvällen när det är mörkt i rummet så då får man passa på att mata.
        Imorgon blir det kanske ett litet stimm moskitorasboror, får se om jag kommer iväg till nån affär.

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          Blev inga moskito rasboror, istället blev det 10st Boraras merah, dvärgrasbora. Börjar med 10st och utökar med 10 till om någon vecka hade jag tänkt. Lite stressfärger på bilden, dom var mer röd-orangea i affären

          Klicka på bilden för större version

Namn: boraras merah.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,9 KB
ID: 2144737

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Dessa är fina, har haft själv dem för nåt år sen
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              Ja dom är riktigt fina, och stimmar bra

              Här är en liten film på dom, ganska bleka men dom färgar ju ut om ett tag

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Hur går det med detta karet? Något nytt? Lite nyfiken att höra?

                Edit: Ser nu att du samlat dina kar i en och samma tråd. Hade missat den. Läser vidare där.
                Senast redigerad av Bluewing; 15 April 2013, 07:04.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Ja precis

                  Kommentar

                  Arbetssätt...