Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jag har funderat på det, men med tanke på vad ni just diskuterade... Man kanske bör bromsa lite, det blir ju jättefin färg om jag håller mig till ett vattenbyte/vecka, men nu blir det minst 2 x 30%/vecka och oftast till och med kanske måndag-onsdag-fredag.
    Det matas en del här, känner mig som en annan diskusägare! Hur blev det så här? Det var ju inte meningen!
    Risken med en sådan här diskussion som Mats är inne på är ju att vi andra vill få det funka på ett par månader det som han tagit ett år på sig att bygga upp.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    `Johojjemän! Hos mig gör de! Men jag har haft i en sisådär tjugotvå...

    Sedan kanske det har med vattnet att göra också. Vad hade du för Kh-värde Inger? Jag har under 1 i karet... Går inte ens mäta det med JBLs vätska eftersom redan en droppe är för mycket!
    Senast redigerad av Mr Woods; 05 May 2015, 20:28.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    ...men catappablad ger väl inte så mycket till färg.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag har funderat på det, men med tanke på vad ni just diskuterade... Man kanske bör bromsa lite, det blir ju jättefin färg om jag håller mig till ett vattenbyte/vecka, men nu blir det minst 2 x 30%/vecka och oftast till och med kanske måndag-onsdag-fredag.
    Det matas en del här, känner mig som en annan diskusägare! Hur blev det så här? Det var ju inte meningen!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Snyggt (glömde jag skriva) [emoji106]

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...