Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Åh så kul att du är tillbaka en stund, du och andra fattas här . Fina bilder på dina dina tjejer.
    Dundervärmen sakna ej av mig, känns så himla härligt nu när jag får dra på mig lite långärmat igen

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      skönt att bli välkomnad och sedd som saknad, Inger.
      Det känns lite som om det börja rycka i fiskintresset en hel del.
      Var förbi och köpte 15 st. Citrontetror/Champagnetetror till mitt Lido 200. Fyllde också på mitt Kardinaltetra-stim i samma kar med 7 st.
      Här är dom:
      Klicka på bilden för större version

Namn: 53FE9D1B-E24C-4FE8-BAA0-FD2F006E4FC0.jpeg
Visningar: 179
Storlek: 342,8 KB
ID: 2389974
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        skönt att bli välkomnad och sedd som saknad, Inger.
        Det känns lite som om det börja rycka i fiskintresset en hel del.
        Var förbi och köpte 15 st. Citrontetror/Champagnetetror till mitt Lido 200. Fyllde också på mitt Kardinaltetra-stim i samma kar med 7 st.
        Här är dom:
        Klicka på bilden för större version

Namn: 53FE9D1B-E24C-4FE8-BAA0-FD2F006E4FC0.jpeg
Visningar: 179
Storlek: 342,8 KB
ID: 2389974
        Dessa är vackra Johnny, jag har den oranga varianten, (du kanske har kollat på den tidigare i min tråd) - även om denna också heter citrontetra. Kul att det rycker i ditt intresse igen, hoppas att det rycker i min nerv snart också.
        Alltid kul när vänner kommer tebax, men även väldigt skoj att läsa Nandos, Lindas och andra nyas inlägg

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Inger H

          Dessa är vackra Johnny, jag har den oranga varianten, (du kanske har kollat på den tidigare i min tråd) - även om denna också heter citrontetra. Kul att det rycker i ditt intresse igen, hoppas att det rycker i min nerv snart också.
          Alltid kul när vänner kommer tebax, men även väldigt skoj att läsa Nandos, Lindas och andra nyas inlägg

          //Inger
          Jo dina är en av orsakerna till detta köp. Just nu är de nyfikna och håller sig högre i karet än väntat.
          Ja det är så kul att många av de nya är så generösa med sina egna kar och i att ge respons på andras.
          Här är en av mina 16 citroner som förstått att cyklops godis finns att få
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Vackra! Ja cyklops är topp hos mina också, fast all mat är faktiskt gott. Har just bytt vatten i apiskaret och sedan matat med artemia, hoppas några smulor ramlar ner till dom pyttesmå bebisarna
            Citronerna håller sig ganska så högt i karen tror jag.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Fina nya tetror Bluewing!

              Roligt Inger att du gillar att läsa vad bl.a. jag skriver! Får lite dåligt samvete för att jag inte skriver ut mer om mig själv, mitt riktiga namn till exempel. Det skulle på ett sätt vara bra att lära känna varandra mer på riktigt. Samtidigt är jag, kanske onödigt, försiktig med personlig information på nätet. Får fundera på om det är (ytterligare) en knäpp sida med mig som jag behöver revidera. Jag är i alla fall väldigt glad över er två och flera andra här på Zoopet!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av Nando
                Fina nya tetror Bluewing!

                Roligt Inger att du gillar att läsa vad bl.a. jag skriver! Får lite dåligt samvete för att jag inte skriver ut mer om mig själv, mitt riktiga namn till exempel. Det skulle på ett sätt vara bra att lära känna varandra mer på riktigt. Samtidigt är jag, kanske onödigt, försiktig med personlig information på nätet. Får fundera på om det är (ytterligare) en knäpp sida med mig som jag behöver revidera. Jag är i alla fall väldigt glad över er två och flera andra här på Zoopet!
                Det är lugnt Nando. Vi är fler här som heter konstiga saker Det som är personligt lyser igenom ändå.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Det var väldigt snällt sagt, tack!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Fina nya tetror Bluewing!

                    Roligt Inger att du gillar att läsa vad bl.a. jag skriver! Får lite dåligt samvete för att jag inte skriver ut mer om mig själv, mitt riktiga namn till exempel. Det skulle på ett sätt vara bra att lära känna varandra mer på riktigt. Samtidigt är jag, kanske onödigt, försiktig med personlig information på nätet. Får fundera på om det är (ytterligare) en knäpp sida med mig som jag behöver revidera. Jag är i alla fall väldigt glad över er två och flera andra här på Zoopet!
                    Klart att det skulle vara kul att få se en bild av dig - även vad du heter på riktigt, så man liksom vet vem man "pratar" med. Inte så viktigt faktiskt, vi har ju alla här samma intresse som är det roligaste - gamla som nya medlemmar

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Hur går det med citrontetrorna? Går de fortfarande högt upp i karet?

                        Mina garror är festliga! Första dagen var de lugna och höll sig en och en. Nu busar de med varandra, ser ut att leka ”följa John”, ligger i en stor hög tillsammans, äter flera stycken från en zucchiniskiva underifrån, ovanifrån och från sidorna samtidigt vilket gör att en garra råkar vända skivan så den kompis som låg över den hamnar under osv. De är verkligen underhållande att titta på! Bra tips!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Nando
                          Hur går det med citrontetrorna? Går de fortfarande högt upp i karet?

                          Mina garror är festliga! Första dagen var de lugna och höll sig en och en. Nu busar de med varandra, ser ut att leka ”följa John”, ligger i en stor hög tillsammans, äter flera stycken från en zucchiniskiva underifrån, ovanifrån och från sidorna samtidigt vilket gör att en garra råkar vända skivan så den kompis som låg över den hamnar under osv. De är verkligen underhållande att titta på! Bra tips!
                          Jo det går alldeles utmärkt. De är verkligen annorlunda på så sätt jämfört med t.ex. rosentetror eller för del delen Kardinaltetror etc. då de är överallt i karet. Med de föredrar den övre tredjedelen.
                          Kul och himla nyfikna. Härligt att höra att du fått uppleva Garrornas livsglada lekar. Tror de kommer att bjuda på mycket nöje.
                          Den här helgen har jag paddlat 5 mil med en kompis bl.a. i Strömsholms kanal. Så det har blivit ovanpå fiskar istället för framför.
                          Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_1612.jpg Visningar:	1 Storlek:	662.3 kB ID:     	2390315
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Vad härligt, både med tetrorna och paddlingen!

                            Kommentar

                            • Helene&Andreas
                              • January 2009
                              • 1336

                              Hej Johnny!
                              Kikade in här en liten snabbis och ser att det finns ett gäng gamla härliga människor som fortfarande håller i! Däribland du! Härligt!
                              Själv har jag nu flyttat 45 mil, bytt dam osv... livet går vidare men tyvärr inga burkar kvar längre. Får se om det blir någon ändring på detta framöver.
                              Ha det gött Johnny!
                              //Andreas

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Hej! Vill bara berätta att garrorna är just så roliga som du beskrev i din garra-tråd! De påminner om ett gäng valpar som tokbusar ibland för att sedan slockna i en stor hög huller om buller med varandra. Tycker också att det är festligt att de kan blinka. Ibland tittar någon stint på mig från andra sidan glaset och plötsligt kommer det en blinkning. Ursött!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...