Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag tänker ofta på dig och ett besök. Har ju taggat ner en hel del gällande arbetstid och så. Så jag är inte så trött som förr. Synas i höst efter sommaren kanske? En order ska man ju lyda!
    Topp!
    Jag kommer att jobba väldigt mycket i sommar, så till hösten blir perfekt!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

      Topp!
      Jag kommer att jobba väldigt mycket i sommar, så till hösten blir perfekt!
      Då säger vi det. Kan svänga ner en helg. Vi tittar lite efter datum längre fram. Ok?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Sedan om det saknas en syrén i karet efter det att jag åkt är jag helt oskyldig......
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Då säger vi det. Kan svänga ner en helg. Vi tittar lite efter datum längre fram. Ok?
          Ursprungligen postat av Bluewing
          Sedan om det saknas en syrén i karet efter det att jag åkt är jag helt oskyldig......
          OK!
          Jag har sketabra Syréngrejer som ligger och väntar på dig.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell


            OK!
            Jag har sketabra Syréngrejer som ligger och väntar på dig.
            Då är jag där om en kvart!
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Skämt åsido. Det låter toppen. Ska bli spännande att se. När tror du vi behöver höras om datum?
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Vi hörs av i sommar, så sätter vi ett datum. Det gäller att jag inte har några helg-gig bara - dessa öser in kontinuerligt. Angenäma bekymmer!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Blev lite nostalgisk och började minnas allt fantastiskt som hände när diskusarna hämtades.
                  Här är Mats film på älsklingarna:


                  Här kan man se storleken på dom (det är Tony himself som skötte håvhanteringen):
                  Klicka på bilden för större version

Namn: image_58324.jpg
Visningar: 185
Storlek: 203,6 KB
ID: 2384913
                  Så här efteråt så värmer det gott i hjärtat att se dessa bilder och film igen. Så himla härlig resa!
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    De var verkligen fina dina discusar och tråden är fantastisk! Kul att du fortsätter att uppdatera ibland!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Nando
                      De var verkligen fina dina discusar och tråden är fantastisk! Kul att du fortsätter att uppdatera ibland!
                      Tack för att du tar dig tid att läsa.



                      Nu har jag ansat ner min Diskusfodermossa till anständig storlek samt fäst resterande ”limpa”. Jag älskar denna frodiga Taiwanmossa. Den tar all näring som blir över så att inget finns knappt till algerna.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Vilken vacker mossa! Hur många scalarer har du nu?

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Behöver mossan mycket ljus för att bli sådär fin? Jag gillar mossa men har tröttnat lite på javamossa som blir trådig och ful om man inte klipper ner och håller efter den, vilket jag inte gör. Samtidigt är mossan toppen för yngel att gömma sig i så jag vill inte ta bort all sådan.

                          Kommentar

                          • smajlet
                            • January 2018
                            • 1374

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Behöver mossan mycket ljus för att bli sådär fin? Jag gillar mossa men har tröttnat lite på javamossa som blir trådig och ful om man inte klipper ner och håller efter den, vilket jag inte gör. Samtidigt är mossan toppen för yngel att gömma sig i så jag vill inte ta bort all sådan.
                            Du får prova den här mossan Vesicularia ferrier den blir fin när den växer upp.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Tack för tipset!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Om du känner dig sugen att uppdatera finns det i vart fall en person som är nyfiken på hur allt går i karen och hur du mår

                                Kommentar

                                Arbetssätt...