Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Men att börja torrinreda på bänken är kanske lite overkill....
    Tja, hundar brukar ju torrjucka mot en kudde så...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • lofstrog
        • November 2009
        • 989

        Drömmen om ett Discusakvarium

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Någon idé hur man får sanden att ligga kvar?
        Lämplig balja eller två


        Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
        Discus for life

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Drömmen om ett Discusakvarium

          Eller så slänger jag upp mina sandsäckar på bänken...
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Eller väntar någon dag och häller i sanden i karet istället
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Eller väntar någon dag och häller i sanden i karet istället
              Just så!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Just så!
                Jodu, jag vet allt hur saker och ting går till
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Drömmen om ett Discusakvarium

                  Hade jag ju aldrig kommit på själv. Tur det finns erfaret folk som håller koll på vettvillingarna.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Drömmen om ett Discusakvarium

                    I morgon kl. 10:00 ska vi hämta akvariet och ta upp det till övervåningen. Trappan är smal och vrider sig i 180 grader. Akvariet väger 89 kg och är 150x61x64 cm. Alla är nojiga utom byggsvågern som mest skrattar åt vår oro. Två står unders och tredje ser till att det inte tippar åt nåt håll. Återkommer med rapport efteråt. Tror det blir svårt att sova i natt
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Palmberg
                      • May 2010
                      • 164

                      Alla tiders, jäklar vad roligt! Har smygit med i denna tråd ett tag, men har inte bidragit med något eftersom jag inte har kunskapen inom detta för att tillföra något. Men nu kommer det i alla fall ett uppmuntrande "Heja!" härifrån!

                      Tänkte skriva -Glöm inte att fota och dokumentera så att du kan visa här, men nej... Jag ångrar mig, gör inte det! Ägna dig åt att bära du istället
                      Ha det! /Henke
                      Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        I morgon kl. 10:00 ska vi hämta akvariet och ta upp det till övervåningen. Trappan är smal och vrider sig i 180 grader. Akvariet väger 89 kg och är 150x61x64 cm. Alla är nojiga utom byggsvågern som mest skrattar åt vår oro. Två står unders och tredje ser till att det inte tippar åt nåt håll. Återkommer med rapport efteråt. Tror det blir svårt att sova i natt
                        Du blåvinge, det kommer att gå hur bra som helst. Kommer sitta klistrad här i morgon, bara så du vet.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Drömmen om ett Discusakvarium

                          Tackar bägge Bett frugan att fotografera. Hon svarade: -aldrig i livet. Kommer att hålla mig hemifrån. Vågar inte se katastrofen.
                          Så jag har känt mig ganska lugn ändå. Nu kanske både hon och jag vevar upp oss i onödan. Och att när akvariet står där på min bänk så kanske jag tänker att oron varit överdriven. Tur att svågern är med och kan dämpa övriga fjollor...
                          Men tappar vi det går jag under jorden och byter namn....
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Jag har precis hetsat Tony lite och han ska satsa på att beställa en odlad sändning i helgen. Ganska bra tajming kanske?

                            EDIT: Ska mycket till om man ska tappa det. Det ordnar sig, är ju bara ta det lugnt och anpassa tempot efter lasten. Skulle väl vara om någon av er för hjärtinfarkt mitt i allting, men då har ni större problem än en eventuell spricka i ett akvarie så vafan ;D

                            Det kommer gå prima iaf
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • KristianE
                              • April 2012
                              • 1443

                              Ha lite trasmattor eller ett täcke eller något liknande till hands om ni skulle känna att ni behöver vila.
                              Jag tror det kommer gå plätt lätt, vi var ju 4 som kånkade (och en som servade med mattor och skruvade loss trappräcken å sånt.) upp min burk 2 våningar med 180graders svängar innan och efter varje trappa.

                              I morgon när det står på plats så kommer du fundera över vad du nojjade över
                              //Kristian
                              Följ mitt 1440l SA projekt på
                              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Drömmen om ett Discusakvarium

                                Tackar för uppmuntrande ord. Vet inte om du Einarsson enbart hetsar Tony Försöker läsa din inlägg med ena ögat enbart så att min hjärna bara blir halvintresserad av dina antydningar om att en tur till Tony vore en bra idé innan sommaren. Än så länge har jag lyckats stå emot.

                                Hade Kaj haft sin butik närmare Västerås hade nog Rogers lika intrikata frestelser gått hem.

                                Sedan bombarderas man med filmer där Discusar förföriskt glider förbi rutan. När man precis lyckats tränga bort filmerna så dyker en ny upp när man minst anar det. Man har det inte lätt här på Zoopet när man försöker lära sig hitta bromspedalen.

                                Av bara farten råkar ju en CO2 anläggning vara beställd till mitt 180. Det har jag också tänkt vänta med, men där har till och med Inger varit och tryckt på Fast det är ju faktiskt skitkul alltihop egentligen, så kör på bara.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...