Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ursprungligen postat av lofstrog
    Jag har ca 40 pansarmalar i mitt 720 och det känns lagom men i mitt 375 liters har jag 18 pansarmalar och tycker att det är för litet. Upplevelsen skiljer sig från fall till fall.
    Många parametrar som spelar in. Se är ju mina Delphax som jag har i 720 helt otroliga på att hålla ihop i ett stim. Är det för att de är vildfångade kanske?
    Det har nog mest med storlek på bottenytan att göra samt mängden malar.
    350L Diskus

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Ursprungligen postat av Einarsson
      Det har nog mest med storlek på bottenytan att göra samt mängden malar.
      3 kvadratdecimeter kontra 4 kvadratdecimeter per mal. Upplevs som mycket större skillnad än så
      Discus for life

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Det beror nog på stor del vilken pansarmal det är, i mitt första 960 hade jag ett 50-tal utan att det såg många ut. Och sedan ca 25 L-malar fördelat på ett 15 tal olika sorter.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • lofstrog
          • November 2009
          • 989

          Ursprungligen postat av ansjo
          Det beror nog på stor del vilken pansarmal det är, i mitt första 960 hade jag ett 50-tal utan att det såg många ut. Och sedan ca 25 L-malar fördelat på ett 15 tal olika sorter.
          Jepp, jag tror nog att det har störst betydelse vilken sort det är och därmed vilket beteende de har. Som jag var inne på så stimmar mina Delphax väldigt bra och ser därmed ut som om de är många fler...
          Discus for life

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            Ursprungligen postat av lofstrog
            3 kvadratdecimeter kontra 4 kvadratdecimeter per mal. Upplevs som mycket större skillnad än så
            Menar du att ex. corydoras skulle kräva den ytan per fisk?
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av åheim
              Menar du att ex. corydoras skulle kräva den ytan per fisk?
              Nä, han hade två olika kar med pansarmalar där de upplevdes som stor skillnad i antalet(olika arter), trots att det inte var så stor skillnad på yta/fisk.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Inlägg #780 såg jag nu...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • lofstrog
                  • November 2009
                  • 989

                  Drömmen om ett Discusakvarium

                  Inte lätt att hänga med i svängarna här


                  Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                  Discus for life

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Drömmen om ett Discusakvarium

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Det ser ut som ett av Mats akvarier Vilken fin film. Lite så att man sitter och dreglar lite. Pinnar och stockar räcker ju som inredning. Det syns ju.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Drömmen om ett Discusakvarium

                      Vision har ju relativt liten bottenyta för sin storlek så jag får se hur det ser ut när Corydoras släpps i. Här har det hänt mycket så fort man försöker jobba lite. Får försöka läsa ikapp ikväll.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Vad kul att det går en Discus våg över Zoopet igen, det var ett tag sedan.

                        Jag är med och läser någon gång i veckan, men har inte mycket/något att tillföra numera, mina kar kar går på verklig sparlåga.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Vad kul att det går en Discus våg över Zoopet igen, det var ett tag sedan.

                          Jag är med och läser någon gång i veckan, men har inte mycket/något att tillföra numera, mina kar kar går på verklig sparlåga.
                          Förmodligen har du mycket att tillföra C90 - även numera. Är intresset på nedgång - undrar bara, därför att du skriver "sparlåga"

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Gôtt att se C-90 i tråden - det var ett tag sedan! Hoppas det blir lite action där snart!
                            Den här tråden är riktigt kul att följa - skall bli så härligt att få se Johnnys kar sedan.
                            Appr. Corysar - jag hade runt 100 st. i 960-baljan, med NR-Discusarna. Det var en skön syn att se corysarna dra omkring!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Förmodligen har du mycket att tillföra C90 - även numera. Är intresset på nedgång - undrar bara, därför att du skriver "sparlåga"

                              //Inger
                              Har inte tid eller ork, all kraft går till arbete sedan i vintras.
                              Men jag klagar inte, det är roligt jobb, men man måste prioritera går inte att göra allt samtidigt.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Har inte tid eller ork, all kraft går till arbete sedan i vintras.
                                Men jag klagar inte, det är roligt jobb, men man måste prioritera går inte att göra allt samtidigt.
                                Nää såklart - men ett litet litet apistokar, tar inte så mycket tid.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...