Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Halloj Johnny!

    Här är en liten glimt från det vilda. Bara att "mudda" ner karet ordentligt.
    Fasen, det är ju nästan så man blir sugen själv.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



    Edit; fan ock... nu knäktes sidan. Sorry!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      En bild på en av mina som jag hade föra året innan alla kar avvecklades. Finns på Imazo

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7028.JPG
Visningar: 125
Storlek: 490,6 KB
ID: 2380278
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        ...en till

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7139.JPG
Visningar: 136
Storlek: 272,4 KB
ID: 2380280
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Ska titta på det. Tack för tipset.
          Visst var de väl rätt lika? Eller inbillar jag mig?
          Hmm, vill också ha ett jobb där en så'n syn väntar när man kommer på morgonen
          Till skillnad från det jobb man har, som mest är skit...
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Halloj Johnny!

            Här är en liten glimt från det vilda. Bara att "mudda" ner karet ordentligt.
            Fasen, det är ju nästan så man blir sugen själv.




            Edit; fan ock... nu knäktes sidan. Sorry!
            Ja den där filmen är verkligen helskön. Visst blir man sugen! Ska ta med mig en bunt av mitt tidigare smått gigantiska Catappa-bladförråd och låta det få lägga sig i mysiga högar i regnbågskaret. Skaffar mig väl en 6-8 st. max för att få till nåt par. Ska bli intressant hur de kompar ihop med regnbågarna och garrorna.
            Är heltaggad på detta och kommer att få ett diskret (på gränsen till osynligt för utomstående) sammanbrott om de är slut på Imazo. Har ringt butiken flera gånger, men nej då -"upptagna av kunder". Tids nog når jag väl fram. Det ska bli så skönt att få skapa mig en alldeles egen Bollywood-scen.
            Kommer inte att köra dom i bräckt och satsar på att det funkar kanon. Har tidigare både kört dom i bräckt och i sött. Avgjort mer lekvilliga och hållbarare rom i bräckt. Men bökigare att hålla på med. Nu blev man en lycklig fjortis igen.

            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Inger H
              En bild på en av mina som jag hade föra året innan alla kar avvecklades. Finns på Imazo

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7028.JPG
Visningar: 125
Storlek: 490,6 KB
ID: 2380278
              Åh så fina sötnosar, Inger! Mår du bättre nu förresten?
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Vad kul Johnny , lite ny fisk gör alltid att man tänder lite på nytt, lycka till.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Åh så fina sötnosar, Inger! Mår du bättre nu förresten?
                  Japp, feberfri efter sex dagar med ganska så hög feber. Johnny, varför beställer du inte via din affär - eller går inte det? Imazo är nästan stört omöjlig att nå som privatperson.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Det är min affär jag försökt nå, Inger! De har väl för mycket att göra helt enkelt. Hinner inte åka dit nu då jag ska upp till Tandådalen för längdskidåkning under snötyngda granar och just nu packar ner 49 underställ och 14 mössor (antalet enligt min fru). Men jag fortsätter att ringa.
                    Så härligt att du inte ligger i feber längre. Välkommen tillbaka till ett liv med fungerande hjärna!
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Ekenberg
                      Vad kul Johnny , lite ny fisk gör alltid att man tänder lite på nytt, lycka till.
                      Tack och javisst är det så, men kärleken som denna är livslång. Hade första leken med dom för 48 år sedan.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Det är min affär jag försökt nå, Inger! De har väl för mycket att göra helt enkelt. Hinner inte åka dit nu då jag ska upp till Tandådalen för längdskidåkning under snötyngda granar och just nu packar ner 49 underställ och 14 mössor (antalet enligt min fru). Men jag fortsätter att ringa.
                        Så härligt att du inte ligger i feber längre. Välkommen tillbaka till ett liv med fungerande hjärna!
                        Nja, hjärnan kommer att vara seg ett tag, ser du väl när jag trodde det var imazo du ringde

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Tack och javisst är det så, men kärleken som denna är livslång. Hade första leken med dom för 48 år sedan.
                          Kul att hitta tillbaka till denna kärlek då, du Johnny , hur går det för din diskus, Bertil!? Hette han så......

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av Inger H

                            Nja, hjärnan kommer att vara seg ett tag, ser du väl när jag trodde det var imazo du ringde

                            //Inger
                            Gör inget. Du kommer att vara omtyckt även om du börjar kalla mig Jörgen. Så det är lugnt.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Gör inget. Du kommer att vara omtyckt även om du börjar kalla mig Jörgen. Så det är lugnt.
                              Skönt att höra, trevlig skidåkning i Tandådalen

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Ekenberg

                                Kul att hitta tillbaka till denna kärlek då, du Johnny , hur går det för din diskus, Bertil!? Hette han så......
                                Han är ju en kille som verkar tåla allt. Blir det några lediga platser i karet pga dödsfall o liknande kan det gott hända att det blir några lill-Bertil till. En charmknutte som chillar med Skalarena stackarn. Lever just nu på körsbärsräkor, D50 granulat och maltabletter som han älskar över allt annat på jorden. Med tanke på körsbärsräkornas kilopris lite exklusiv smak kanske. Men det är han värd.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...