Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av tanteva
    jo det är nog vanesak det där... hur dom ser ut =) själv har jag just fått hem en fjärilshona till så nu är dom 3 i vart fall.... =) och sedan jag fått ut guramisarna har jag fått annan lunk i karet... =)
    Låter gott det där Eva.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      En palettciklidhona har nu fått sin tredje hane på tre år. En ung snygg kille är redo för lite flört.Trivs bra med paletter överlag. En vacker art från förr som funkar lika bra idag.


      För övrigt hållit på med karen hela dagen. Mitt 180 vision står numera i garaget. Hemma är det bara två Lido 200 samt 120 samt ett Vision 450 som är igång nu. Det passar mina behov i dagsläget.
      Har lagt ut en teaser till syrran om att låna mitt vision 180. Vi får se om jag får henne på kroken.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Aaaah, det é la ändå för gôtt att se lite paletter här på forumet igen! En härlig ciklid!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Aaaah, det é la ändå för gôtt att se lite paletter här på forumet igen! En härlig ciklid!
          Ja visst är det det. Ibland så känns det speciellt att hålla en art som jag började med för 50 år sedan.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing
            En palettciklidhona har nu fått sin tredje hane på tre år. En ung snygg kille är redo för lite flört.Trivs bra med paletter överlag. En vacker art från förr som funkar lika bra idag.


            För övrigt hållit på med karen hela dagen. Mitt 180 vision står numera i garaget. Hemma är det bara två Lido 200 samt 120 samt ett Vision 450 som är igång nu. Det passar mina behov i dagsläget.
            Har lagt ut en teaser till syrran om att låna mitt vision 180. Vi får se om jag får henne på kroken.
            Tycker inte att det bådar gott att du drar ner på kar Johnny, men du har väl din skäl. Tanken har även funnits hos mig, att jag bara ska ha två kar igång.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Ja visst är det det. Ibland så känns det speciellt att hålla en art som jag började med för 50 år sedan.
              I'm holding with you! Paletter var mina första ciklider när det begav sig - för nästan lika länge sedan.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Och jag kommer ihåg när de lekte i en kokosnöt. Jag var så himla lycklig när det blev yngel. Det var som om jag lyckats med en månlandning. Mitt rum var översvämmat med artemia i olika kläckningsstadier. När jag sedan sålde ynglen så var det som att donera en kroppsdel.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Och jag kommer ihåg när de lekte i en kokosnöt. Jag var så himla lycklig när det blev yngel. Det var som om jag lyckats med en månlandning. Mitt rum var översvämmat med artemia i olika kläckningsstadier. När jag sedan sålde ynglen så var det som att donera en kroppsdel.
                  Haha!
                  Ja, jädrar vilka flashbacks man får...
                  Härligt!

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    så underbara ni är =D

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Inger H

                      Tycker inte att det bådar gott att du drar ner på kar Johnny, men du har väl din skäl. Tanken har även funnits hos mig, att jag bara ska ha två kar igång.

                      //Inger
                      Drar ner och drar ner? Jag har 4 kar igång så det är full rulle ändå Inger. 4-6 kar gör ju att man kan köra med flera olika upplägg. Sedan har jag dessutom ett nano som jag möjligen kommer att göra en plantera enbart växter i ev. även några räkor. 180 Vision kan komma att ställas upp på mitt arbetsrum. Just nu är det hetaste spåret.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av tanteva
                        så underbara ni är =D
                        Känns skönt att få en sådan kommentar
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Glossolepis Incisus blir allt vackrare. Honorna går allt mer över i guld. Hanarna som bara börjar antyda sina färger är i en mix av djuprött och blåaktigt silver.
                          Riktigt matglada milt sagt.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Yadina
                            • December 2014
                            • 367

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Glossolepis Incisus blir allt vackrare. Honorna går allt mer över i guld. Hanarna som bara börjar antyda sina färger är i en mix av djuprött och blåaktigt silver.
                            Riktigt matglada milt sagt.
                            https://www.youtube.com/watch?v=xwPS-UElcXA
                            Fantastiskt snygga!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Yadina

                              Fantastiskt snygga!
                              Ja visst är dom Yadina
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Har märkt att även om alla fiskarna i Woffe-karet är friska så har de varit lite loja. I helgens genomgång upptäcktes att insuget till ett av Eheim var helt fyllt med växtdelar samt att jag klippte ner hindrande växter för utflödet på högra sidan. Så nu är det full sprutt. I slutet syns en av mina fina L200 smaska loss på en algtablett.

                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...