Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Nu är det ett himla drag i karet. Det är lite spattigt nu när det inte är yngel i karet längre. Tog en film av Owroewefi-karet igen:

    Det tråkiga är nog att den kvarvarande diskusen verkar börja må sämre. När han lämnar in så småningom så blir det vila från diskus ett tag. Däremot kan jag gott tänka mig nya spännande Guianacaror i andra kar.
    Senast redigerad av Bluewing; 08 August 2016, 17:49.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Jävla go' film!
      Jag tror skarpt på dina funderingar kring discusen. Blir lugnt och gôtt.
      Själv väntar jag med discus tills nästa kar står färdiglimmat.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Har varit osynlig här på forumet ett tag nu pga att min yngsta dotter gifte sig nu i lördags. Mycket att ta in och smälta. Har nog haft den härligaste upplevelsen sedan jag blev pappa. Då kommer karen en bit ner på listan. Här är några bilder på min dotter och hennes nyblivna man. Fiskarna mår annars alldeles utmärkt. Återkommer med lite bilder från karen framöver.
        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1047.jpg
Visningar: 121
Storlek: 180,4 KB
ID: 2359316 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1044.jpg
Visningar: 136
Storlek: 126,4 KB
ID: 2359317 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1049.jpg
Visningar: 144
Storlek: 115,1 KB
ID: 2359318 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1123.jpg
Visningar: 132
Storlek: 162,6 KB
ID: 2359319
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Vilket vackert par!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Väldigt vackert par, din dotter är en avbild av sin mamma (inget ont menat Johnny)

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Väldigt vackert par!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Toppenfint!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Roligt att ni delar min glädje! Är fortfarande i ett rosa moln efter bröllopet.
                  Men på tal om romantik. Det är typiskt när jag låter karen vara ett tag då verkar det vara bra för fiskarnas kärleksliv:

                  Mina Guianacara Owroewefi har lekt igen
                  Det lustiga är att jag sänkte tempen till 27 i karet. Men mina verkar vilja ha som nu 29 grader.
                  Jag har lite högre för min sista diskus som återhämtat sig och upptäckt Tabimin och annan malföda. Så han är helt galen i olika maltabletter nu ett tag, men ratar allt annat. Så han börjar bli trind så smått.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ser att du är inne nu, Johnny!
                    Det måste väl ändå finnas stoff till en ny uppdatering, eller hur?

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      He he, skrev vi samtidigt?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Och där kom den!

                        Fantastisk film! Yeah!


                        Edit; Ja, det gjorde vi!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Där ser man vilken connection det kan bli. Det är himla gött i karen överlag. I mitt 180 går en liten grupp från den tidigare kullen av Guianacara Owroewefi och skall strax till butiken. I övriga karen så äter fiskarna och mår gott.
                          Det jag börjat med är att sluta med något.
                          Gödningen till växterna. Jag har ju enkla växter och de klarar sig med det som finns i karen och mitt gödande verkar snarare skapa lite hudirritation och lite annat. Gödningen gör att jag på sätt och vis får mindre marginaler. Så nu kör jag endastvattentekniken. Mina regnbågar har börjat livas upp på jobbet efter det. Nu har jag så mycket växtmassa att växterna tar det mesta så det är måttligt med alger i karen också. För mig är karen överlag numera en spa-upplevelse. Det är skitigare i karen på sätt och vis, men sundare definitivt.
                          Mitt jobb numera är att slänga växter, mata fiskarna och spana efter yngel. Lättskött deluxe nu ett tag.
                          Jag gillar verkligen karen.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Där ser man vilken connection det kan bli. Det är himla gött i karen överlag. I mitt 180 går en liten grupp från den tidigare kullen av Guianacara Owroewefi och skall strax till butiken. I övriga karen så äter fiskarna och mår gott.
                            Det jag börjat med är att sluta med något.
                            Gödningen till växterna. Jag har ju enkla växter och de klarar sig med det som finns i karen och mitt gödande verkar snarare skapa lite hudirritation och lite annat. Gödningen gör att jag på sätt och vis får mindre marginaler. Så nu kör jag endastvattentekniken. Mina regnbågar har börjat livas upp på jobbet efter det. Nu har jag så mycket växtmassa att växterna tar det mesta så det är måttligt med alger i karen också. För mig är karen överlag numera en spa-upplevelse. Det är skitigare i karen på sätt och vis, men sundare definitivt.
                            Mitt jobb numera är att slänga växter, mata fiskarna och spana efter yngel. Lättskött deluxe nu ett tag.
                            Jag gillar verkligen karen.
                            Det där låter ju helt otroligt... Kan det verkligen funka..?

                            Johnny, skriv en artikel - eller iallafall några längre inlägg om detta!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Sedan kanske en del av de få som läser tråden tror jag ledsnat på Zoopet och så är det inte alls. Det är väl mera så att jag tidigare var sjuk och nog inte orkade så mycket annat än hålla på med karen. Mår man fysiskt skit så är det himla lugnande med karens lugna lunk. Så Zoopet var mitt andningshål då. Är ju hel frisk nu och har växlat upp med träning 4 ggr i veckan. Kör en 100-dagars utmaning med jozi81, Mathias och några andra där jag skippar alkohol, socker. Så allt är på topp, livet leker (Guianacarorna också). Har ju dessutom skaffat en ny hund så nu är det två helbusiga flattar som ska leka och tränas. Men snart är det höst och vinter och jag lär synas mer här. Ha det gott ni där ute!
                              Senast redigerad av Bluewing; 11 September 2016, 17:17.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jag är glad att mår toppenfint!
                                Är det någon tråd här på forumet som folk är intresserade att läsa i, så är det ju denna!
                                Keep up the good work, Johnny!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...