Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tonpet
    • February 2008
    • 469

    Härliga filmer..... Förstår att du blir taggad av första filmen. Men jag tycker inte om snäckhögen, ser ej naturligt ut.
    Juwel Rio 300, Diskus
    "Sluta vara den du var och bli den du är"

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Tänker att Lido å andra sidan är ganska djupt. Borde kunna bygga bakåt/uppåt.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av tonpet
        Härliga filmer..... Förstår att du blir taggad av första filmen. Men jag tycker inte om snäckhögen, ser ej naturligt ut.
        Tänker du på första filmen?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • tonpet
          • February 2008
          • 469

          japp
          Juwel Rio 300, Diskus
          "Sluta vara den du var och bli den du är"

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Nu börjar det ändå pirra så smått i hjärnbarken om hur jag vill ha det inrett. Så nu ska det letas rätt typ av sten och tänker bygga ett lätt sluttande underlag med sten mera bakåt och sand framåt med snäckor ovan sand och delvis nergrävda.
            Har mailat ner till Glaser om Aplocheilichthys pumplus, Tanganyikan Lampeye som Mats Bryzell tipsat om.
            Eller vet någon av er därute om dessa finns någonstans i lager?
            Tror det blir helläckert med dessa en bit upp i karet. Möjligen gör jag så också att jag byter belysning till LED.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Någon som förresten testat Lamprologus kungweensis?
              1 male & 2 female Neolamprologus Kungweensis in a 50 litre tank
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                Jag ska leta lite i Hannes tråd. Han byggde ett röse a la det Mats hade med sina kardinalräkor, som en pyramid. Med ganska mörka kantiga stenar. De blev grönskimrande när det blev alger på. Så vit sand och de guldrandiga snäckorna
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Det här projektet blir skoj att följa Johnny .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av HWH
                    Jag ska leta lite i Hannes tråd. Han byggde ett röse a la det Mats hade med sina kardinalräkor, som en pyramid. Med ganska mörka kantiga stenar. De blev grönskimrande när det blev alger på. Så vit sand och de guldrandiga snäckorna
                    Hittade det. Tack, Helena. Det är i Hannes 110 L remake till Tanganyika.
                    I denna film ser man ju hur det blev.
                    Neolamprolugus PulcherNeolamprolugus MultifasciatusCiklidgrusSnäckskalAnubias

                    Snyggt!
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Webo
                      • August 2014
                      • 1968

                      Stenen ser ut som de jag har i mitt malawi. De hittade jag då de byggde nya vägar sidan om oss. Hittade dock inga riktiga stora biter tyvärr för stenen är snygg. Någon kanske vet vad det är för sten så man kan kolla runt och se om man kan hitta större bitar hos någon handlare.
                      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Det här projektet blir skoj att följa Johnny .

                        //Inger
                        Det tycker jag också, Inger. Du förresten, jag har letat runt i din tråd efter hur det gick med Prinsessorna. Hittar inte det. Hur gick det?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Nu ska jag låta dessa härliga Tanganyikatankar få skvalpa runt lite medan jag går en runda i skogen med min pälsbeklädda fanclub, Cilla. Sedan ska jag börja flytta fisk. Endlers och mosaikgurami hamnar i ett separat kar och ska sedan överlåtas till min handlare.
                          Räkorna och Garrorna flyttas till mitt asienkar.
                          Rötter och Javaormbunkar får gå till diskusarna.
                          Karet kommer att få gå med vatten och filter igång så att det nya karet får en bra start.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            Kul att där händer nya saker . Ska bli roligt att följa.
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Det tycker jag också, Inger. Du förresten, jag har letat runt i din tråd efter hur det gick med Prinsessorna. Hittar inte det. Hur gick det?
                              Jag orkar inte leta bakåt i tråden, men någonstans där finns sessorna. Det gick bra i alla fall - så bra att karet blev överbefolkat av en massa bebisar. Jag gav bort fiskar och steninredning till en kille, men tyvärr så dog alla. Väldigt konstigt och vi vet inte varför, han har även Diskusar som han har haft i flera år.
                              Jag ska också ta en lång promenad nu .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Jag orkar inte leta bakåt i tråden, men någonstans där finns sessorna. Det gick bra i alla fall - så bra att karet blev överbefolkat av en massa bebisar. Jag gav bort fiskar och steninredning till en kille, men tyvärr så dog alla. Väldigt konstigt och vi vet inte varför, han har även Diskusar som han har haft i flera år.
                                Jag ska också ta en lång promenad nu .

                                //Inger
                                Har precis kommit hem efter en helt underbar promenad i skogen som blev längre än tänkt då jag faktiskt gick vilse ett tag i min egen skog
                                Hur stort var karet de bodde i?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...