Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Drömmen om ett Discusakvarium

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Snygga

    Saknar tiden då det såg ut så här i ett av mina kar: http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...php?photo=1749
    Fina! Är det rödturkosa?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Fina! Är det rödturkosa?
      Ja, om jag minns rätt så var de rödturkosa
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Kul, Johnny! Då blir det mycket fotande gissar jag?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Drömmen om ett Discusakvarium

          Ursprungligen postat av ansjo
          Kul, Johnny! Då blir det mycket fotande gissar jag?
          Japp. Riktigt kul. Både ja och nej när det gäller fotande. Vill inte störa för mycket första leken. Så jag plåtar lite tills jag märker att det blir lite för intresserat av kameran.
          Men det är riktigt kul att se det hela live.
          Har en lampa tänd i rummet så att de kan ha nåt hum om de andra fiskarna i karet.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Smyger in titt och tätt och de är riktigt duktiga med rommen. Leken verkar ha fungerat som den ska eftersom jag bara räknat till 5 vita romkorn. Resten ser perfekt färgade ut. Spännande det här
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Nanoräkan
              • May 2011
              • 255

              Kul att höra! Lyckas dom försvara rommen från tetrorna? Jag kan tänka mig att de är sugna på den...

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Drömmen om ett Discusakvarium

                Inga problem. Kardinalerna är aldrig närmare Diskusarna än ett par dm. Det gäller alla Diskus. De kryssar i tight stim mellan Diskusarna
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Efter ett visst scrollande och klickande efter en helkarsbild kan jag ju konstatera att det där ser jävligt trevligt ut! Ser balanserat och bra ut..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Kul att höra. Låter som det börjar bli dags för en helkarsbild.
                    Men det blir inte idag. Det ser uppriktigt sagt för hemskt ut just nu så det får vänta ett par dagar. Det visade sig att vadden i 2075 beckat igen fullständigt. Så på max var det knappt så det rann igenom.
                    Tog ut den vadden och gjorde rent förfiltermattan. Så nu skickas miljarder skitpartiklar runt i karet. Så det är rena Lützen-dimman. På grund av lekarna (ett par till verkar leka i motsatta hörnet) vill jag inte i och rota i karet. I fighterna mellan Diskusarna så har en del Anubias blivit rörliga så att säga. Så det är fullt med partiklar i vattnet, som jag gissar går bort på några timmar, växter flyter runt och Diskusarna leker.
                    Vill inte gärna rota i karet med vattenbyte mitt i allt heller. Tänkte detta par skulle bli klara så jag kunde smita emellan med ett vattenbyte. Men nu har ju ett par till lekt.
                    Ska jag skita i det och byta ändå med partiklar i vatten och flera lekar eller lita på att det löser sig ändå det är frågan? Har du som läser detta en åsikt aå lyssnar jag gärna. Än så länge lutar det åt att jag inte gör någonting alls.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Bort med filtervadden, det är jäkligt lätt att man glömmer att den finns där. Har inte du Eheims förfilter på insuget? Annars är det den bästa investering jag har gjort. Jag har detta förfilter på insugen på bägge mina ytterfilter i Discuskaret. Vattnet är alltid kristallklart.
                      Frågar du mig, så hade jag smugit ner slangen och gjort ett litet VB, fast det är jag det.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Drömmen om ett Discusakvarium

                        Ja trodde att jag redan tagit bort den där sopiga vadden, men hade tydligen inte det. Ska fundera hur jag gör med vb. Bytte du mitt i leken själv?

                        Edit. Tog beslutet att byta lite vatten. Lekparen känns stabila ändå så jag tror det funkar bra.
                        Senast redigerad av Bluewing; 19 August 2013, 20:27.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          [QUOTE=Bluewing;1661192]Ja trodde att jag redan tagit bort den där sopiga vadden, men hade tydligen inte det. Ska fundera hur jag gör med vb. Bytte du mitt i leken själv?[/QUOT

                          Nej, jag har aldrig bytt vatten mitt i någon lek.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Drömmen om ett Discusakvarium

                            Menade inte mitt i Men vad de är tåliga nu när de vant sig i karet och med mig. De står lugnt och putsar vidare på rommen och kollar nyfiket på mig. Fasiken vad mysiga de är Diskusarna
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Morrn. Har ditt första lekpar fått några sprattlare än?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Drömmen om ett Discusakvarium

                                De var vad jag trodde men kikade i morse. Då såg det tomt ut
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...