240 L lowtech

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Solid
    • August 2007
    • 734

    #16
    Nu ligger Ormhasselgrenarna på tork i bastun - de flesta av grenarna är för stora för ugnen så jag tänkte att man iaf kan påskynda torkandet om de får vara i bastun ett par timmar.

    Jag funderar över att göra någon kompromiss mellan lowtech och diskus, och köra vattenbyten i alla fall. Tänkte att ett diskuspar, ett gäng Corydoras + räkor & snäckor i sådana fall. Men jag vet inte ännu. Som det ser ut nu kommer jag förhoppningsvis kunna starta och inreda burken om 1-2 veckor i vilket fall

    Kommentar

    • Solid
      • August 2007
      • 734

      #17
      Herregud, jag börjar på allvar snöa in på diskus rejält nu. De är ju helt... urläckra kort sagt Behövs det kan jag garanterat slänga in rejälare vattenbyten och offra min grundstrategi för plattfiskarnas skull.

      Det störst MEN:et är att i så fall bör jag ju skaffa ett vuxet par (så jag inte behöver mata ihjäl akvariet totalt för att få de att växa optimalt) - och akvariet kommer ju se skitlitet ut med ett par vuxna diskusar som simmar omkring bland mina spinkiga, trassliga rötter och växter. Så frågan är om jag tycker det är värt att offra hela allmänintrycket för att ha Diskus eller inte. Väntar med att avgöra det tills akvariet är inrett... Det första som ska åka i sen är i vilket fall små räkor & ett gäng Corydoras (C. Panda, Melini eller Metae).

      Har experimenterat hit och dit med ormhasselgrenarna för att hitta ett bra upplägg (vilket är för j'ävligt minst sagt då de fastar i varandra hela tiden, glider iväg och välter varandra och jävlas med mig) och har hittat hur jag vill ha det nu tror jag! Givetvis inte så som jag tänkt mig från början, men det känns riktigt bra. Väntar in att de ska hinna torka helt och hållet så jag kan börja träna dom på att sjunka i samband med provfyllning av karet

      Kommentar

      Arbetssätt...