Min comback som akvarist, ett "hörnprojekt"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ferengi
    • August 2008
    • 399

    #16
    Ett tiotal corydoras kommer bli perfekt!

    Kommentar

    • Kiiimpa
      • October 2012
      • 104

      #17
      Ja det låter som en kanon lösning! Vad tror du om apistogramma då? Eller stör jag bara "friden" då

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #18
        beror lite på övrig inredning och vilken cory och apisto det är frågan om.

        gällande inredning, så om du drattar ner mycket rötter / blommor så blir bottenytan
        mindre, och då kan det bli trångt.

        försök gärna ha rot som strävar uppåt, inte ligger ner på marken, så blir det
        bra med yta, och då kan man gott trycka ner kanske 8-10 lugna corys och
        2-4 lugna apistos



        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Moving Waves
          • August 2010
          • 1403

          #19
          Sv: Min comback som akvarist, ett "hörnprojekt"

          Apistogramma och corydoras funkar utmärkt tillsammans, dock skulle jag råda dig att vänta ett par månader med apisto då de är rätt känsliga för dåliga vattrnvärden så det är bra om karet fått stabilisera sig först.
          - - -
          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

          Kommentar

          • Kiiimpa
            • October 2012
            • 104

            #20
            Ursprungligen postat av Moving Waves
            Apistogramma och corydoras funkar utmärkt tillsammans, dock skulle jag råda dig att vänta ett par månader med apisto då de är rätt känsliga för dåliga vattrnvärden så det är bra om karet fått stabilisera sig först.
            Är dem känsligare än diskusarna?

            Jag tror det räcker bra med ett gäng corysar nu i början...

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              #21
              Sv: Min comback som akvarist, ett "hörnprojekt"

              Det är svårt att ge ett generellt svar då det beror på vilken art och även vad för discus man jämför med.
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • Kiiimpa
                • October 2012
                • 104

                #22
                Jag förstår. Nu har jag inget tränat diskusöga men jag tycker att det ser ut som en av dem vanligaste blåa diskusarna, den borde väl vara en av dem tåligaste också va?

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #23
                  Vill bara flagga för att en del Apor inte alls funkar så bra med Corydoras. Hade Ap. Hongsloi tidigare och den stressade min Sterbaimalar konstant. En mal dog efter för tight uppvaktning. Så efter att Hongsloierna dog är det äntligen lugnt i burken. Mina Nyckelhålciklider är däremot mycket tillåtande gällande Corydoras.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  Arbetssätt...