147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    Härliga filmer så här på vårkanten! En sak jag la märke till när jag kollade på dem är att förutom zebrasnäckan(är det en helena?) så är det ganska tomt på sniglar, är det något du medvetet strävat emot eller har det bara blivit så, eller är det helt enkelt så att de gömmer sig bland alla växter?

    Algerna däremot tycker jag är snygga!

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      Ursprungligen postat av Munin
      Härliga filmer så här på vårkanten! En sak jag la märke till när jag kollade på dem är att förutom zebrasnäckan(är det en helena?) så är det ganska tomt på sniglar, är det något du medvetet strävat emot eller har det bara blivit så, eller är det helt enkelt så att de gömmer sig bland alla växter?

      Algerna däremot tycker jag är snygga!
      Snäckan är en Zebrasnäcka och dem är väldigt noggranna när de går fram som gräsklippare men tyvärr pga av deras tyngd så kan dem inte klättra på rangliga växter...
      Jag välkomnar snäckor i akvariet, vilken art det än må vara, men det har varit en tillbakagång på dem i det här karet men inget som jag medvetet påverkat. I mitt andra stora räkkar är det mycket mer snäckor och där fick jag till slut liv i mina sandsnäckor som jag fick till skänks av djurhobby! Jag fick ett gäng men det var bara tomma skal och tiden gick ock skalen bara låg där... men efter några månader fick jag se små små sandsnäckor så nån av dem levde visst och avlade av sig, då blev jag glad
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        Nu har jag rensat väldigt mycket ytväxtlighet så att ljuset når ner bättre och då passade jag på att filma så att man får en glimt av hur en orörd botten ser ut efter 11år...

        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          Kanelstång i akvariet...
          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110



            Allt tuffar på men mina platy kämpar på med nån illasinnad bakterie som sprider sig emellan dem...
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13110

              Jag har hela tiden velat ha en filterhörna i platykaret MEN jag orkar INTE tömma det och limma dit lister, på tok för mycket jobb... Så jag tog en spagettiburk i plast för den var hög, kapade den i lagom höjd för akvariet med en lödkolv (sågar man så spricker plasten) sen kapade jag bort ena gaveln och borrade ett hål för pumpslangen!
              Sen kunde jag klämma fast filtermatta presis som i ett filterhörn och lade i bioringar så den inte flyter för den är transportabel och sitter inte fast någonstans! blev nöjd med resultatet

              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13110

                Klippt isär mina jätteanubias så jag kunde sprida ut dem lite...
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  Å här var det lite räkor https://youtu.be/nF70Ruso92s
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13110

                    Det är en ynnest att få ha ett akvarium som man en lördagmorgon kan sätta sig framför med en kopp te och titta in i den här lilla världen som är så trollsk och fin och se hur livet pågår däri och låta sig hypnotiseras

                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      Ojoj vilken rusch det var här på kvällskvisten

                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • admin
                        Christian Alfredsson

                        • November 2004
                        • 11215

                        Vilken fart. Mina räkor håller sig till botten. Å andra sidan har jag inte mycket växter som går ända upp. De håller sig nog nära växter gissar jag.
                        Christian Alfredsson
                        Tekniskt ansvarig Zoopet

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13110

                          Ursprungligen postat av admin
                          Vilken fart. Mina räkor håller sig till botten. Å andra sidan har jag inte mycket växter som går ända upp. De håller sig nog nära växter gissar jag.
                          jag finns det nåt att klättra på så gör dem det och dem trivs att sitta uppe i ytan i mina limnophila sessiflora som täcker hela ytan nästan
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13110

                            Den är rena rekreationen att pyssla med den här hobbyn

                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13110

                              Är det bara jag eller är det nån fler som tycker att bubbel är ganska trevligt att höra från akvariet och man känner liksom att nånting pågår...

                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13110

                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...