147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Så vackra dina akvarium är.
    Tack Linda
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      Nu gjorde jag slag i saken och beskar min jätteanubias, den hade växt ända från den bakre gaveln över hela karet till det andra främre hörnet! Mollysarna hade snart ingen plats att simma fritt... Tog en regäl bit med sekatören

      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110


        Full aktivitet i karen och nya täck"glas" av växthusplast som jag klippt till. Glastetrorna är bedårande tycker jag, är så lagom i storlek och har så fin kroppsform och sen den kromade kroppen. Vill egentligen ha dem själva i karet men jag kan ju inte kasta ut mina gamla (11 år) rödmunnar och nästan lika gamla kardinaltetror så det få vara lite mix.
        Det andra karet har bara en snutt växthusplast för att inte fisk ska hoppa över kanten. Tjusningen med platy är ju oräddheten och de ständiga upptågen och deras intresse för mig men vilka matvrak, får snart köpa mat på bulk...

        video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
        Senast redigerad av åheim; 14 July 2018, 17:19.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Vackert, även om tetra inte är min typ av fisk kan jag inte annat än slås av deras smidiga kvickhet. Och platy är verkligen en underskattad skönhet. Verkligen snyggt inredda kar.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            Snyggt! Imponerande ålder på Rödmunnarna. Dina Platy såg verkligen ut att trivas, välmående och fina.
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • LindaAlgo
              • July 2015
              • 1373

              Verkligen superfint! Och tetrorna var verkligen läckra.
              Med vänlig hälsning Linda

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13110

                Ursprungligen postat av Ekenberg
                Vackert, även om tetra inte är min typ av fisk kan jag inte annat än slås av deras smidiga kvickhet. Och platy är verkligen en underskattad skönhet. Verkligen snyggt inredda kar.
                Tack Ekenberg jag fösöker hålla det enkelt

                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  Ursprungligen postat av Marten64
                  Snyggt! Imponerande ålder på Rödmunnarna. Dina Platy såg verkligen ut att trivas, välmående och fina.
                  Ja rödmunsterorna har vait väldigt livskraftiga men nu är det bara 4 av 11 kvar... Platy är en trevlig fisk men växer lätt i antal

                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13110

                    Ursprungligen postat av LindaAlgo
                    Verkligen superfint! Och tetrorna var verkligen läckra.
                    Jo men tack LindaAlgo

                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      Lite update igen...
                      Tog bort juwelpumpen, den fångade sånt jag inte ville (sen går det inte att ha grejer på ytan för de åker in i ett hörn)!
                      Har länge haft en vilja att driva mina akvarier med en central luftpump men det har varit svårt eftersom de kraftiga pumparna låter en del men nu har jag äntligen hittat en supertyst till slut!
                      Har placerat den uppe på ett skåp och dragit luftslang i kabelkanaler till två akvarier och det funkar nu fint, det är t.o.m sovrumstyst ! https://www.youtube.com/watch?v=Pgwd_2YMCcs

                      Pumpen är en AquaForte V-10
                      Senast redigerad av åheim; 14 July 2018, 17:31.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Jag är väldigt förtjust i dina glastetror

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13110

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Jag är väldigt förtjust i dina glastetror

                          //Inger
                          Jag är också mycket förtjust i dem och de är lite av mina favoriter De håller också ihop och stimmar precis hela tiden!
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            Verkligen fina kar. Gillar verkligen det första. Crypton är underbar!
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13110

                              Fick lite feeling ikväll och påtade ihop ett filter, inte dåligt tycker jag med tanke på att jag har frakturer på båda handlederna
                              Tog en Plastlåda och skar upp en slits längst ner på kanten som utföde. La en glasslåda inuti fylld med filtermatta och biomedia. Placerade en rörstump i filtermediat som jag skar upp slitsar i botten på för att fördela vattnet på botten av filtermaterialet. Rörstumpen satte jag dit så att jag kunde stoppa ner utblåset i den sen så det blir enklare, krångligt att få ner utblåset i filtermedian annars.
                              La en filtermatta under glasslådan för extra filteryta och för att tysta överrinningen från glasslådan.
                              Kopplade på en eheim compactON 1000 och så var det klart! Ska finjustera lite imorgon... https://www.youtube.com/watch?v=XOWF...ature=youtu.be
                              Senast redigerad av åheim; 18 September 2018, 02:12.
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Oj, vad fixig du är! Låter jobbigt med handlederna dock... Hoppas du snabbt blir återställd!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...