147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Mina rödmunnar har varit lite bleka på huvudet några veckor och vet inte riktigt vad dem drabbats av men tanken var att min filterlåda, som består av en blomlåda kanske utsöndrar något otrevligt? Har inga problem i mitt andra kar som har en likadan blomlåda... Iallafall tog jag bort den på problemkaret och flyttade filtermedian till 2st hangon-filter istället och rödmunnarna har fått skaplig färg men fortfarande drar de sig undan en del.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      https://www.youtube.com/watch?v=OM63LUj5RWI Mitt blomlådefilter tog jag bort eftersom det kan ha släppt nåt olämpligt ämne...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        Total makeover https://www.youtube.com/watch?v=WeaT...ature=youtu.be
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          "Please sign in to view this video" står det!?!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Jag kan se den, mycket härligt kar
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Fint och oerhört avstressande filmat. Det blir alldeles lugnt i huvudet efter en stunds betraktande.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13110

                va gott å höra

                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  Med all den öppna ytan så ville jag fylla upp med nåt iögonfallande och nu går mina första slöjstjärtar i karet trots att jag aldrig trodde att det skulle hända under min akvaristiska karriär och ta mej fan jag gillar dem ...stimmar gör de också

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13110

                    Egeria densa! https://www.youtube.com/watch?v=-TXBSXUPA54
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      Jaha här verkar det som drygt ett år av skrivande i tråden bara försvann i tomma intet... måste ha försvunnit med nån uppdatering av zoopet?
                      Jag har i alla fall kört karet med en växtlampa som hängde i taket men tiden visade att ljuset inte räckte och växterna drog sig tillbaka väldigt mycket! Jag hade en hagen -glo t5 låg i förrådet och den gick inte att fästa eftersom jag har lister limmade inuti karet men då kom en idé om att skruva fast den på två trälister och sen lägga dessa på glaslisterna och jo det blev ju kanon!! Så nu kommer växterna ta ny fart och fiskarna fick en finare färg med ett bättre spectrum på lysrören 1.24 in i filmen ser man hur jag fick dit lysrampen på karet -https://www.youtube.com/watch?v=IEQZuGCv5Qc&t=3s
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Rufus
                        • January 2005
                        • 866

                        Härligt med färg Har inte haft slöjstjärtar på många år, men de är lite roliga faktiskt. Inte en fisk som gömmer sig i någon grotta precis. Ser trevligt ut.
                        // Annicka

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13110

                          Idag var jag tvungen att köpa en ny lysramp eftersom min hagen-glo gav upp igår... bara halva rören lyste! Det blev en akvastabil lumax "plant" 23w från lokal butik, för att slippa vänta på frakt.
                          Mycket nöjd med den menden är inte möjlig att styra med controller. Den har inga stag eftersom den är tänkt att ligga på mittstagen på akvastabilkar... tog därför stagen från hagen-glo rampen och satte fast ledrampen med buntband, kunde lagt den över akvariet bara men ville ha upp den ganska högt över karet få att få spridning i hela karet plus att jag har växter som går över ytan!

                          Jag har också en aqua classic från led-sale.se och den är på 20w och har en controller så man kan få exakt den ljusstyrka man vill ha! Den kör jag på ett 60cm högt kar och i det går det bl.a kardinaltetra som vill ha lite dov belysning så jag kör den bara på 20% men växterna funkar mycket bra ändå, rampen är ett litet kraftpaket!

                          Här kan man se lumaxrampen först och sen aqua classic rampen. https://www.youtube.com/watch?v=XBnjRLOtFCk
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Så skall det se ut!

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13110

                              Dax för lite update! Skaffat ett trettiotal glastetror sm jag tycker är ursnygga och stimmar läckert i övre regionen! Även satt en Monstera (växt) på akvariet med krukan nerstoppad en liten bit i vattnet så jag ska slippa vattna den. Klarar den det eller drunknar den månntro? Undrar också om någon vet om man kan ta ur den ut krukan och sätta den i akvariet med bladen över ytan... https://www.youtube.com/watch?v=JY0J2t6GkaM
                              Senast redigerad av åheim; 21 October 2017, 20:39.
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • hivemindhermit
                                • September 2017
                                • 214

                                Monstera är en epifyt, dvs den lever i träd. Så jag tror inte den mår så bra av att stå så blött. Däremot vill den ha det varmt och fuktigt, så ovanför ett akvarium är helt klart bra.

                                ​​​
                                /Alex
                                375 + 112 liter drömmar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...