147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Tack hörrni! Problemet blev ju då att filterlösningen försvann men det löste sig bra iom att karet är så djupt att jag kunde gömma filterklossen, från bakrunden, i hörnet med en aquaclear 50 som på som ligger på botten och det blev i stort sett osynligt, så så kommer det få vara! Ska väl kolla över belysningen och ändra lite här framöver och kanske mer punktbelysa karet. Det är ett roligt kar att pyssla med tack vare sin form som erbjuder mycket spelrum när man ska pyssla med det
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      få bort det gula ljuset från ikea spot

      Fixade ikeas spottar för 199kr för att belysa bakre delen av akvariet, som är 70cm djupt och jädrar vad gult ljus det var... Gav uttrycket "pissgult" ett ansikte
      Kom på ikväll att jag skulle försöka få bort det olidliga ljuset och klippte till små cirklar av halvtransperent blå plast.

      Resultatet blev jag väldigt nöjd med och jag visar en snutt där man kan se utan och sen med den blå plasten.
      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


      Här är bara led-spottarna tända.
      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
      Senast redigerad av åheim; 23 February 2015, 08:04.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        Honungsgurami

        Skaffade 4 st för några dagar sen och nu har de börjat göra sig hemmastadda och visa upp sig Tar i stort sett bara emot frysfoder så det kommer köpas hem mycket mer av, de är lite av finsmakare Otroligt lugn och grasiös fisk som nyttjar inredningen och jag har ju en del i mitt kar, Jättetrevlig fisk! Mina garra rufa däremot är ju en fisk med ADHD och är bara jobbig att titta på så den kommer aldrig mer in i mina akvarium https://www.youtube.com/watch?v=AkfD...ature=youtu.be
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            Senaste: En garra rufa har lyckats hoppa ur karet så nu är det bara en kvar.. En honungsgurami stod några dagar och kippade vid ytan och sen dog den utan synliga problem. Har nu byggt ett filtersystem ovanpå akvariet så jag kan blanda filtermaterial efter önskemål och slippa ha det i akvariet! https://www.youtube.com/watch?v=GO8fCX71N_M&edit=vd
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              En liten fråga ang filter ovan på karen som jag har sett en del har med växter och olika media material. Avger det ingen lukt?
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13110

                Ursprungligen postat av Webo
                En liten fråga ang filter ovanpå karen som jag har sett en del har med växter och olika mediamaterial. Avger det ingen lukt?
                Jag har 2st likadana filter i samma rum och det luktar inget från dem, när jag kommer hem med fräscha näsborrar så skulle jag direkt känna om det var nån lukt! Däremot känner jag direkt när tjejen rökt under fläkten...
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Hehe. Ok. Låter bra.
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13110

                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      Ibland när man sitter och kollar i akvariet så händer det roliga saker och tidigare idag hade jag matat med fodertabletter och när sen streampumpen gick igång (har den på timer så den går på/av flera ggr per dag) så rördes smulor upp från botten och en svart neontetra mutade snabbt i området som sitt och försvarade det bitsk och nitiskt
                      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Spännande när man får se dessa små guldkorn av beteende.
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13110

                          Ja det är det liksom det jag får hålla tillgodo med Karet är ju helt självgående, byter bara lite vatten och putsar rutorna.. så det finns inget att pyssla med förutom att glo på det och filma
                          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13110

                            Sköt en liten film men nya luren bara för att...
                            Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


                            Alla individer mår mycket bra men ännu ingen lek på mina honugsgurami...
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • Micke L
                              • December 2013
                              • 456

                              Härlig djungelkänsla. Dessutom fina fiskar tycker jag!

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13110

                                tack o tack.. Ja jag gillar mycket inredning med rötter och gärna en botten täckt av mulm...
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...