147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Bara för att uppdatera tråden lite...

    https://www.youtube.com/watch?v=HuMj-kmI41Q
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Kul att kolla på och natti, natti på dig också
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Kul att kolla på och natti, natti på dig också
        Tack hörru och natti på dig med
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Absolut en av de läckraste filmerna jag sett här på Zoopet. Snacka om att få gå på upptäcktsfärd! Akvariet är så lummigt med växtlighet som känns att den fått forma sig själv. Ger du någon gödning alls i denna juvel? Skulle vara intressant hur ditt upplägg med karet fungerar gällande rutinerna etc.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Absolut en av de läckraste filmerna jag sett här på Zoopet. Snacka om att få gå på upptäcktsfärd! Akvariet är så lummigt med växtlighet som känns att den fått forma sig själv. Ger du någon gödning alls i denna juvel? Skulle vara intressant hur ditt upplägg med karet fungerar gällande rutinerna etc.
            Ja det ser ju ut som att du är inne i akvariet och filmar ibland. Och akvariet är verkligen en bit natur i glasformat.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13110

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Absolut en av de läckraste filmerna jag sett här på Zoopet. Snacka om att få gå på upptäcktsfärd! Akvariet är så lummigt med växtlighet som känns att den fått forma sig själv. Ger du någon gödning alls i denna juvel? Skulle vara intressant hur ditt upplägg med karet fungerar gällande rutinerna etc.
              Oj, kul att du gillar filmen, det var faktiskt bara fram med kameran och dra av en snutt... Ja det har fått forma sig väldigt mycket själv, jag är aldrig där och pillar, bara satt dit det en gång, förutom crypton för den vandrar själv runt i karet! Upplägget är bra genomströmmning utan stark vattenrörelse med massiv filtrering och varannan veckas vattenbyten på 30%, ganska givmild på maten eftersom jag inte göder.

              Ursprungligen postat av Jesper Broman
              Ja det ser ju ut som att du är inne i akvariet och filmar ibland. Och akvariet är verkligen en bit natur i glasformat.
              Ja det finns inget som fascinerar mig så som naturen gör och går man nära med kameran så tycker jag att man fångar den lite bättre i akvariemiljö,,,
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13110

                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  Jag avundas din rena framruta
                  Jag tycker att det spelar ingen roll hur mycket jag gnor med skrapa och rakblad så nog fan finns det en massa små algpluttar kvar ändå!

                  Fin film som vanligt

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13110

                    Ursprungligen postat av Jesper Broman
                    Jag avundas din rena framruta
                    Jag tycker att det spelar ingen roll hur mycket jag gnor med skrapa och rakblad så nog fan finns det en massa små algpluttar kvar ändå!

                    Fin film som vanligt
                    Tack Jesper Jag skärmar av ljuset så det inte träffar rutan direkt och får minimal algtillväxt på glaset. Sen fläskar jag aldrig på men ljus i mina kar och det gör väl sitt också
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Wow! Vad mystiskt, djungligt läckert det ser ut!

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13110

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Wow! Vad mystiskt, djungligt läckert det ser ut!
                          Va kul att du diggar det Mats Jag är också väldigt förtjust i det här karet, gillar ju kubformen grymt mycket för den är så tacksam och rolig att inreda i! Tänk när du sätter igång med din kub som är 20ggr så stor, då kommer det nog många WOW satan va läckert, både från dig och alla oss här på zoopet
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av åheim
                            Va kul att du diggar det Mats Jag är också väldigt förtjust i det här karet, gillar ju kubformen grymt mycket för den är så tacksam och rolig att inreda i! Tänk när du sätter igång med din kub som är 20ggr så stor, då kommer det nog många WOW satan va läckert, både från dig och alla oss här på zoopet
                            Ja, det är jädra goa mått på ditt kar - ibland fattar man inte om du filmar från sidan/orna eller framifrån, ser för jädra läckert ut!

                            Jag har redan sagt "wow" idag när jag satt i karet och gjorde den sista spackelslipningen, typ; "wow, hur jävla mycket yta är det egentligen, jag blir ju aldrig klar..."

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13110

                              hahaha.. lugn projekten tar fart på riktigt när vi gått i pension och tiden längre inte är en faktor Man får hoppas på en riktigt fet pension för att få budgeten i balans
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av åheim
                                hahaha.. lugn projekten tar fart på riktigt när vi gått i pension och tiden längre inte är en faktor Man får hoppas på en riktigt fet pension för att få budgeten i balans
                                Ja, jag kan inte önska mer än att bli pensionär (jag har gjort mitt med råge) och bara köra på med baljorna på heltid!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...