147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Tycker du bidrar fint med fredagshålligånget!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Så fin film, gillar lugnet i karet
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Tycker du bidrar fint med fredagshålligånget!
        Jag tycker det är kul att dra ihop lite snuttar nu och då av karen, det tillför liksom en ytterligare dimension till intresset. Om sen nån tycker det är kul att kolla på dem så är det bara en bonus

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Så fin film, gillar lugnet i karet
        Takk takk Pia, jag har ju bara 15 svarta lugna neontetror och en garra rufa så det är en lugn lunk i karet och tetrorna har ju inte så mycket upptåg för sig utan åker mest runt och stilar Garra rufan är däremot en ganska galen och kul fisk som håller igång ganska mycket.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Gött akvarium! Uuu vad jag gillar crypto och uuu vad jag sällan kan ha det själv.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
            Gött akvarium! Uuu vad jag gillar crypto och uuu vad jag sällan kan ha det själv.
            Ja man tackar Ja cryptocoryne är ju en gudagåva till akvaristiken, den förökar sig vilt och ställer väldigt låga krav! Blir lite nyfiken på varför du sällan kan ha dem?
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av åheim
              Ja man tackar Ja cryptocoryne är ju en gudagåva till akvaristiken, den förökar sig vilt och ställer väldigt låga krav! Blir lite nyfiken på varför du sällan kan ha dem?
              Du svarade på din egen fråga helt galet vad de växer i soil..

              Men, jag har C. lucens i mitt nystartade..
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av åheim
                Ja man tackar Ja cryptocoryne är ju en gudagåva till akvaristiken, den förökar sig vilt och ställer väldigt låga krav! Blir lite nyfiken på varför du sällan kan ha dem?
                Va?!
                Jag fick knappt crypton (någon minivariant) att överleva i SA-karet!
                Vad som är märkligt är att när jag istället satte den i grabbens kar med engelsk sjösten, ingen gödning och bara en lågenergilampa som belysning så tog den fart. Märklig växt!

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13123

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Va?!
                  Jag fick knappt crypton (någon minivariant) att överleva i SA-karet!
                  Vad som är märkligt är att när jag istället satte den i grabbens kar med engelsk sjösten, ingen gödning och bara en lågenergilampa som belysning så tog den fart. Märklig växt!
                  Dem kan ju dra sig tillbaka om man flyttar dem men de brukar alltid komma igen om man låter den vara. I mitt 147Liters mådde de inte bra när jag körde med led-puckar från clas o. Jag bytte belysningen mot ett 15w t8- rör istället och nu trivs dem bra. I 160Literskaret är dem väldigt frodiga och fina. En suverän och snygg växt och den finns ju som både höga och låga
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Var ytterst nära att jag köpte 10 st svarta neoontetror idag, tänkte på denna filmen men såg jag att de hade lite defekter tyvärr så det fick bli en annan tetra, vinkeltetran det blir nog bra det med.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13123

                      Ja va kul, dem måste du fota/filma så vi får se hur de vippar! Ja man vill ju inte köpa fisk som inte ser 100% bra ut. Jag köper numer mest fisk på arken zoo där jag bor, mycker välskötta akvarier med välmående fiskar och systemen drivs av effektiva stora sumpsystem. Jag har förut alltid handlat på akvariehobby men den är nerlagd och deras andra butik som heter djurhobby har visserligen mycket akvarier och stort utbud MEN det ligger död fisk lite här och där i karen och ägaren envisas med att driva karen med individuella filtersystem som drivs med en gemensam luftpump och flödet är nära noll, visst det har sina fördelar att de har individuella system vid smitta och dylikt men jag är övertygad att han förlorar mycket mer fisk på det här viset än om han skulle köra med stora droppfiltersystem eller vanlig sump gemensamt.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13123

                        Idag fick den sällskap

                        Ja idag skaffade jag lite sällskap till min härliga garra rufa! Dem var lite mindre än min stora och det var bara bra, för då slapp det blir fight om rangordningen, den välkomnade nykomlingarna med öppen famn Dem är ju så kolossalt sociala och det är gott att se dem tillsammans!

                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13123

                          Jaha det blev en jädra fart på min äldre rufa när den fick sällskap!!! Efter ett par dagar såg jag inte till den på hela dagen och på kvällen gav jag mig den på att hitta den! Letade överallt - bakom bakgrunden, under rötter, hela golvet, men inget? Tredje gången jag tittade bakom bakgrunden så fick jag till slut syn på ett litet huvud under en bit filtermatta och turligt nog hade den inte kommit för nära insuget till pumpen. Det var lätt att fiska upp upp den, sen efter att par timmar var det dax att sova och när jag lagt ner huvet på kudden så knäpper det till, som det kan göra i väggarna ibland här hemma. Jag ligger en stund, men tusan, måste upp o kolla och ja.. där ligger den och tittar på vardagsrumsgolvet Nu har jag täppt till varenda öppning och så måste det kanske vara när man har garra rufa, för de kan verkligen hoppa om de får för sig det, säkert en halvmeter upp
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Nämen, tur att du var vaken
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13123

                              ja verkligen tur att den inte hoppade en hlavtimme senare... Jag tycker INTE om att hitta torkad fisk på golvet, känns obehagligt!
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • Killis75
                                • September 2013
                                • 118

                                Ursprungligen postat av åheim
                                Det hade varit kul att se på klippet, men det verkar vara privat
                                Akvariehuset på 112L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...