147L snäcklekare som blev sydamerikabiotop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Ursprungligen postat av åheim
    Nu har jag fixat flödet i ziss-filtret som står på botten! Foten på filtret var fyllt av ganska smått grus för att tynga ner den men grus har ju en stor fysisk yta och täpper till de mesta av vattnets vägar och det sög minimalt med vatten. Jag bröt bort ett plastgaller som satt i foten och tömnde ur gruset och la i stället i en näve sera siporax mini, som är mycket större än gruset, nu suger filtret som det ska och jag är nöjd Det är alltså en miss från tillverkaren och dem borde ha tänkt på det här problemet... jag skulle fasiken bli filtertillverkare då skulle ni få se massa innovativa effektiva saker
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Jättefina filmer! Det andas harmoni.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          Tack va kul att du tycker det, säger Dito om dina kar
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Toppenfint! Riktigt härlig stämning i karet, krispigt och vackert. Topp!

            Kommentar

            • Munin
              • December 2020
              • 658

              Man kan se att det mognat över tid!

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13110

                Tack Mats kul att du gillar det (Det ser väl egentligen ut som det alltid gjort. mer eller mindre) fortfarande
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  Ursprungligen postat av Munin
                  Man kan se att det mognat över tid!
                  Ja verkligen Snart 10år non stop. Har haft samma sand hela tiden men jag hade snäckskalslekare från början men det var en biotop som det visade sig att jag var ointersserad av och gled sakta över till att ha det lite mer vilt och inte lägga mig i så mycket och lite mer djungelfeeling.

                  Här hade jag den mest naturtrogna layouten tycker jag och det var 2013
                  Fish: Mikrogeophagus/Apistogramma ramirezi, Hyphessobrycon herbertaxelrodi (black neon tetra).Plants: cryptocoryne, anubias, java moss.Environment: Back to n...
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • Munin
                    • December 2020
                    • 658

                    Ja jädrigt snyggt på filmen(vad är det för match i bakgrunden!?), ser väldigt bra ut idag såklart också men får nog hålla med om att det kanske är snäppet vassare trots allt! Snäcklekare är jag lite sugen på att testa men tror också själva akvariet kanske kan bli lite tomt?

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13110

                      Ett ganska långt klipp som jag kände för att filma för man kan se den sköna rörelsen som räkor ger till ett kar tycker jag! sist i klippet ser man en glastetra med ett vitt luddigt "öga" historien är att han drabbades för nån månad sen av nåt skit med ögat och det svällde och var till slut stort som en ärta och jag tänkte, att hoppas vävnaden dör så det trillar bort, för det var bortom all räddning och för 2 dagar sen hade det spruckit under natten och han stod och flåsade och hade förstås ont men dagen därpå så flåsade han inte och han söker mat och är aktiv som de andra så jag tror det kommer gå vägen Sen ser man att man faktiskt kan använda spongefilter utan att det stör intrycket så mycket och att växter frodas och inte en alg så långt ögat når.




                      Ett klipp på när ögat nyligen gått sönder... känsliga tittare varnas




                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13110

                        Har nu haft i moringalöv och nano catappalöv och vilken känsla det blev tycker jag det gav ju verkligen en naturlig effekt och vilket bra skydd för fisken
                        Köpte från shrimps.se

                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Fantastiskt fint!

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13110

                            Ja visst var det superhärligt Mats Ska du inte testa i din naturalburk...
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av åheim
                              Ja visst var det superhärligt Mats Ska du inte testa i din naturalburk...
                              Catappablad har jag kört länge, men Moringalöven måste jag testa. Toppentips!

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13110

                                Läser man om moringa så har det aniseptiska egenskaper och en hel massa andra egenskaper så det kan nog vara väldigt bra för hälsan hos fisken!
                                Moringa - Du har säkert stötta på moringa i hälsokosten men vad är det egentligen och är det bra för dig? Läs allt du behöver veta här.
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...